Jaguar I-Pace 385 км пробег, от 140,000 лв и по-бърз от Tesla Model X?!?

Електромобили

В този блог: Първият електро SUV на марката идва с 90 кВтч батерия и 100 кВт DC зареждане.

Повечето данни на I-Pace са известни от миналата година, но сега вече знаем и стартовите цени на трите модификации на модела...

Външно I-Pace е почти идентичен с концепта, което при установените авто марки е рядкост, но в интериора има известни промени. I-Pace идва с два интерактивни екрана и е абсолютно в крак с тенденциите.

Дебютът на модела е на предстоящия скоро Автосалон Женева, но с прес съобщението Jaguar публикува и актуални снимки.

Преди да коментираме техническите показатели, ето базовите цени (за Англия) на трите I-Pace варианта (определено по-високи от първоначалните очаквания):

  • Jaguar I-Pace S: £63,495 (~ 140,000 лв)
  • Jaguar I-Pace SE: £69,495 (~ 153,000 лв)
  • Jaguar I-Pace HSE: £74,495 (~ 164,000 лв)

Батерията на I-Pace седи добре за класа на модела, с капацитет 90 кВтч. Според Jaguar пробегът на I-Pace ще бъде около 480 км по WLTP и 385 км реално, но това още не е потвърдено от официални органи или тестови организации. Предстои да видим и какви ще са реалните потребителски отзиви когато стартират продажбите.

За зареждането компанията дава време около 40 мин на 100 кВт DC станция. Това е от 0 до 80% капацитет на батерията. Бордовото AC зарядно е слабичко като на много други електромобили, с мощност 7.2 кВт (монофазно 230V/32A). Времето за AC зареждане, отново от 0 до 80%, е около 10 часа. Като за нощес (в гаража) е ОК, но до 100% са нужни около 13 часа, което е множко. За сравнение бордовото зарядно на Tesla Model X е с мощност 16.5 кВт (трифазно).

На този етап никой освен Renault не предлага 22 кВт трифазно зареждане (с изкл. на smart), но и с 11 кВт трифазно бордово зарядно (като на BMW i3), AC зареждането на I-Pace щеше да е доста по-прилично откъм време.

Багажникът на I-Pace е с обем 656 литра, но при сваляне на задните седалки напред обемът се увеличава на 1,453 литра. В допълнение, под предния капак има малко пространство с обем 27 литра.

Както и други подобни електро модели I-Pace е тежък – 2,133 кг по DIN. Центърът на тежестта е със 130 мм по-ниско отколкото при F-Pace и разпределението на тежестта е 50:50. Стандартните модели най-вероятно ще се предлагат с 18" колела и 22" за топ версията. Ето и размерите Ш/В/Д: 1,895/1,565/4,682 мм с 2,990 мм колесна база.

Задвижващата система и мощността е еднаква за всички I-Pace модификации:

  • Мощност: 294 кВт (по 147 кВт за предния и задния електромотор)
  • Макс. въртящ момент (общо): 696 Нм
  • Ускорение 0-100 км/ч: 4.8 сек.
  • Макс. скорост: 200 км/ч

И накрая, ето как става Jaguar I-Pace да е по-бърз от Tesla Model X, ако ти се гледа:

Всеки иска да е най-добър, поне на видео :)

Но пък това е и брилятно маркетинг изпълнение, защото много повече хора ще обърнат внимание заради закачката с Tesla.

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

След като "побеждава най-слабата версия на Model X, оня иска P100D, Но му дават 100D, което е съшата кола само с по-голяма батерия.

Веселин
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения