Петък, 28 Септември 2012 11:59

Electric Buggy: само че красиво, супер бързо и за всички терени

От
venturi_america_elektrichesko_buggy
Електрическият Venturi America май е доста на ти с планината – Снимка: Venturi

За някои хора наистина няма такова нещо като криза (в идеите)...

Как да го започна това, като ми е трудно да изразя всички неща, които ще видиш във видеото отдолу? Електрическият Venturi America сега е на Автосалон Париж 2012 и вече може да се поръчва. Това мога да ти кажа, пък ако подробностите не са ти интересни, няма да те занимавам с тях...

 Venturi America визитка
 Електромотор 220 кВ
 Батерия Li-ion Po 54 кВтч
 Пробег 300 км
 Макс. скорост 200 км/ч
 Тегло 1350 кг

Но, сега е времето на по-малките марки. Имам предвид на тези, които правят електромобили. Това е така, защото големите са в хватката на двигателя с вътрешно горене. Както в BMW наскоро признаха, за огромен производител като тях е много по-трудно с електромобилите – огромната им продукция е ориентирана в посока модели с ДВГ и наистина грам не е лесно да направиш скока просто ей така. Ако намираш доводи против това, мога само да те помоля да се замислиш отново и може да намериш твърдението за основателно. А и фалшивите сигнали, че BMW ще слага тапа на електромобилното направление бяха просто смешни – точно обратното е – само виж "зелените" им предложения на салона в Париж и ожесточаващата се конкуренция с Mercedes (основно, но далеч не само) в това направление – там скоро ще ври и кипи, това е моето предвиждане.

Такива по-малки компании са Tesla Motors и за да се насоча направо към обекта на този блог – Venturi. Френските електромобилни корифеи вече от много години са на пазара на изящни електромобили, но като бутикова марка нямат (а и не им трябва) обема на производството на големите. Имат, обаче, наистина невероятни модели и едно тяхно електро чудо в момента е на парижкия салон: представям ти – Venturi America.

В eCars.bg от време на време забелязваме да се търси "електрическо АТВ". Но бъги? Ей, това не е "превозното средство", което създава "най-красиви" представи, нали? Да, ама не... Както вече без съмнение си разбрал/а от снимката. Не зная, дали Venturi America ще се хареса на всички и най-вероятно не, ама иди намери толкова многофункционален и шик "мобил" де Laughing! Да, ОК, знам, веднага ще се намерят предложения. Оставям сравненията, защото вероятно сега е момента да мина и към възможностите на Venturi America.

Дано да не прозвучи нескромно, но от компанията казват, че:

VM300 е най-усъвършенстваният електромотор, конструиран за електромобил. С мощност от 300 кс (220 кВ), за да извлечем най-доброто от него, разработихме нов пакет батерии с капацитет 54 кВтч (LIV-10 Литиево-йонни полимерни), чиято Система за управление на батерията поверихме на лидера в този сегмент – VENTEC.

  Venturi

Във Venturi това "300" явно го обичат, защото и пробегът на America е до 300, реални според компанията, километри. Това "реални" ми звучи много важно, предвид типа на този електромобил, който както се вижда от видеото, го дава доста добре и по черни пътища. А в планината (и по принцип по баири) батериите се изтощават по-бързо. Та, реален пробег до 300 км ми звучи много добре. Само дето могат да се качват по двама и едва ли с много багаж, но за пикник ти трябва една кошница, дето се вика...

Като стана дума за батерията отгоре, не зная защо в България толкова се интересуваме от цените на батериите и определено не съм наясно с тази на Venturi America, но технически данни поне има:

  • Тип: Литиево-йонна полимерна
  • Тегло: 450 кг
  • Охлаждане: течно
  • Живот: над 1800 цикъла
  • Зареждане с външно зарядно (20 кВ): 3 ч. (230 V-32 A)
  • Зареждане с бордовото зарядно: 8 ч. (230 V-16 A)

Това с амперите си е малко грижа у нас и по-скоро май е добре да говорим за 14А, отколкото за 16А, но виж нещо по-интересно – сега може би ще си дадеш сметка за мощта на новата Supercharger мрежа на Tesla Motors, защото на станция от тази мрежа (100 кВ), за половин час зареждане (ще) може да караш до три часа без спиране с Model S. Мда, три часа зареждане е едно, а половин час, точно колкото да хапнеш и да се облекчиш, съвсем друго.

venturi_america_1 venturi_america_2 venturi_america_3 venturi_america_4

И за да е коректно всичко, да кажа как се постигат тези до 300 км пробег. Възможни са, ако караш с постоянна скорост от 90 км/ч... Ами максималната? На писта са засекли 200 км/ч. Предостатъчно, нали?

Предостатъчно във Venturi обичат и така познатото ти вече "300". Какво този път? Ами, цената... €300,000. Но като се има предвид, че електрическият Mercedes-Benz Electric Drive започва от €416,500, а хърватският Rimac Concept One с български седалки е по-към €700 хиляди, та  "300" може би започва да звучи "успокоително"... а дори не са с "бъги" възможностите на Venturi Laughing.

Е, оставям те да си избираш или поне да погледаш Smile

eCars.bg / Elektromobili.bg

[Снимки и видео: Venturi]

Прочетено 2209 пъти Последна корекция Събота, 29 Септември 2012 12:11
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.