Tesla Model S такси постави нов рекорд за пробег от над 640,000км

Електромобили

В този блог: Калифорнийско Model S 90D такси постави нов Tesla рекорд за изминато разстояние.

Все повече такси компании и такива, които отдават коли под наем започват да се оборудват с Tesla коли и от тях можем много бързо да добием представа за издръжливостта им след изминати стотици хиляди километри за сравнително кратък период от време.

Миналата година писахме за една от колите на компанията Tesloop, която е базирана в Калифорния и използва Tesla Model S и Tesla Model X коли за превоз на своите клиенти от Калифорния до Лас Вегас.

Един от шофьорите им бе навъртял над 500,000км с Model S, но сега негов колега е надминал значително това разстояние и колата, която кара е поставила нов рекорд за изминато разстояние с Tesla електромобил.

Първата кола на Tesloop, която компанията е кръстила eHawk, вече е на три години и за този период от време е изминала 643,737 км.

Рекордът определено бе добър повод за споделяне на малко статистика за разходите по поддръжка и цялостното представяне на колата и компанията посвети цял блог на този резултат, който може да прочетеш тук.

Техните данни показват, че комбинираните разходи по поддръжката на колата за период от три години и тези изминати километри възлизат на $19,000 или средно по $0,05 на миля.

Сумата се разделя на $12,200 за планирана поддръжка и $6,700 за подмяна на различни компоненти и общи ремонти. Пълната разбивка на разходите е описана тук.

Документът включва сравними очаквани разходи за изпълнение на услугата с Lincoln Town Car вместо Model S или Mercedes GLS, вместо Model X.

Tesloop изчислява, че комбинираните разходи за поддръжка на Lincoln Town Car или Mercedes GLS клас са около $88,500 ($0,22 на миля) и $98.900 ($0,25 на миля) за пробег от над 600,000км.

Това, което вероятно е по-интересно за този нов рекорд е как се е справила батерията след всичките тези километри. За съжаление въобще не са я жалили и се е налагало тя да бъде сменяна два пъти.

Първата смяна е била след изминати около 310,000км и загуба на 6% от капацитета. Това е сравнително добър резултат за такъв пробег, но от Tesla споделят, че причината за смяната е била всекидневното бързо зареждане до 100%.

Колата е била зареждана многократно на максимална мощност до 100% всеки ден, без да се оставя време за батерията да се охлади, което е предизвикало вътрешен дисбаланс и нужда от смяна.

Втората смяна на батерията е била след изминати 520,000км, като тогава е отчетена доста по-сериозна деградация от 22%. В този случай обаче според Tesla причината за това е била неправилното функциониране на модулът за високо напрежение на батерията.

Въпреки нуждата от смяна на батерията тези резултати са доста добри за такъв пробег като се има предвид, че колата е зареждана по начин, който Tesla не препоръчва.

В реални условия при нормално каране надали някой ще измине разстояние от над 300,000км за по-малко от 5 години и 5-6% деградация на батерията за такъв период е повече от приемлив резултат.

Колкото до интериора, който би следвало да се износва по-бързо при такситата, този определено изглежда в достатъчно добро състояние след този пробег.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари