Дали пък Нострадамус не е предсказал и "явлението" Елон Мъск

Блог
В този блог: Tesla Motors не ми дължи нищо, но прави толкова много за мен

Акции, финансови резултати, очаквания, прогнози... Всички говорят за това. И в Tesla Motors говорят (най-вече основният "герой" в компанията, Елон Мъск), но и правят нещо много важно – разширяват мрежата за зареждане на своите електромобили, наречена Supercharger Network...

И патентите си отвориха за света – нещо изцяло в духа на съвременния "отворен код". Не че някой голям освен индийската Махиндра засега е демонстрирал явен интерес. Акциите предизвикват къде повече интерес, не липсват разочаровани от финансовите резултати, а прогнози за гигафабриката бол.

И аз все се улавям, че има няма пуснат нещо по въпроса колко зарядни ще има по Европа до края на 2015 г. и нали няма червени точки върху Източна Европа, изтърсвам по нещо от сорта на "айде де защо не идвате и при нас".

Вярно, кофти ми е, че първо навлизат в развитите държави, но какво право имам да ги упреквам? Та те инвестират в зарядни станции и после ни дават безплатно зареждане!

Затова съм им признателен. На всички в Tesla. Те продават коли, не подаряват, вярно е, но пък как го правят само. И най-важното е, че успяха въпреки всичко. За мен не е въпрос на "да видим колко ще изкарат", "да пуснат масова кола, пък тогава ще говорим" или нещо такова. Те просто успяха. Измислиха електро кола от нулата, произведоха я, продават я супер успешно и размърдаха задниците на старите автомобилни туловища. Е, кой не се съобразява с Tesla Motors сега? Нима няма новини от типа на "Audi планира електрически Q7, за да конкурира Model X" или "Model III ще се състезава с BMW 3-серия"...

Харесва ми много и това, че Елон Мъск си е шегаджия. Дори на сериозни сбирки и "мероприятия". Намира начин да се шегува, грам не се притеснява да си каже, че горивните клетки, например, според него са глупост, и демонстрира увереност в бъдещето на управляваната от него компания. И чудесно, че се усмихва, я какви хубави деца има – по-добре да е весел и усмихнат. Като Джордж Бланкършип, който дълго време се грижеше за маркетинга на Tesla преди да се оттегли на новата си позиция "директор по усмивките на семейство Бланкършип". 

Той си играе игри човека, това ясно. Нещата и с Tesla вече са дълбоко корпоративни и твърде напреднали, за да говорим само за "добро желание към човечеството". Най-малкото, защото вече са намесени сума ти инвеститори и интересни. Но това желание го има в самото създаване на тази компания.

Има го и това, че Мъск не иска Tesla да печели като ни взима пари по стария начин – с "натоварени" сервиз и обслужване и въобще с някакви дразнещи неща. Не се залъгвам, че са си намерили (хитър) начин да печелят от друго, но точно в това е разковничето. Да си умен, да се харесваш на хората и да им предоставяш добър продукт, за който да искат да ти платят и дори да се редят на опашка.

Model S има своите недостатъци. По изпълнението на интериора има какво да се желае и не липсват детски болести. Приемам ги и се наслаждавам на начина, по който оправят нещата – като заменят и поправят за своя сметка. И в Tesla, като навсякъде, сигурно имат какво да подобряват в обслужването, с уговорката, че заслужават да получат време за тези подобрения предвид това, което ни предоставят.

А не ми дължат нищо, нито дължат някому. Може да не карам Model S и Tesla Motors я няма още в България, но ще дойде, а промяната, която предизвика в света е толкова голяма, че тепърва ще я осъзнаваме. Такова усещане имам аз, а ти?

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (3)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Мартине,
Благодаря ти от сърце за всичко което правиш.
За ''Тесла"" и Мъск си напълно прав. Като човек от по-старото поколение
/ вече на 60 / все се надявам, че няма да бъда само пасивен наблюдател а и ще мога да използвам електромобил. Изпратих ти преди време едно писъмце с разсъждения за старите мастодонти. Мисля ,че дори с общи приказки трябва да се чуват и други мнения. Като инженер и запознат с производствените и инвестиционни разходи не ми се вързва един луксозен хибрид да е на...

Мартине,
Благодаря ти от сърце за всичко което правиш.
За ''Тесла"" и Мъск си напълно прав. Като човек от по-старото поколение
/ вече на 60 / все се надявам, че няма да бъда само пасивен наблюдател а и ще мога да използвам електромобил. Изпратих ти преди време едно писъмце с разсъждения за старите мастодонти. Мисля ,че дори с общи приказки трябва да се чуват и други мнения. Като инженер и запознат с производствените и инвестиционни разходи не ми се вързва един луксозен хибрид да е на цената на БМВ И3 или Другите няколко нови ел модела от тази година. Естествено, че човек си купува кола и мисли за нея като за дългосрочна инвестиция с разнообразни приложения.Докато и големите стари фирми не си размърдат з... и не пуснат ел на цените на коли с ДВГ няма да има кой знае какво раздвижване, а и лобитата , които за сега са в сянка ще се появяват все- по често с какви ли не ''изследвания и коментари.'' Така, че си е жив и здрав Мъск и Ти разбира се!!!

Поздрави П.П

Виж още
П.Петров
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Аз пък съм ти признателен за топлите думи и благодарността. Те вече се размърдаха големите стари, къде по желание, къде по нежелание и ще се размърдат още повече само в следващите 2-3 години, когато на пазара се появят Model X и Model 3. Очаквам по това време BMW да излезе с i5 с около 400 км пробег.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Чудесна статия Винаги съм си мислил, че ако аз съм шеф на някоя от веригите Лукойл, ОМВ, Шел ... ще сложа контакти по всички бензиностанции, за да може хората да си зареждат, място и кабели има. Инвестицията няма да е чак толкова голяма, но пък ще съм първи и постепенно нарастващия брой електромобили ще идват първо при мен. Пък ако ще и да е платено. Обаче предполагам, че в България, а и по света, идеята е "що да помагам на ел.колите като ще ми вземат бизнеса с петрола". Е - новината за вас...

Чудесна статия Винаги съм си мислил, че ако аз съм шеф на някоя от веригите Лукойл, ОМВ, Шел ... ще сложа контакти по всички бензиностанции, за да може хората да си зареждат, място и кабели има. Инвестицията няма да е чак толкова голяма, но пък ще съм първи и постепенно нарастващия брой електромобили ще идват първо при мен. Пък ако ще и да е платено. Обаче предполагам, че в България, а и по света, идеята е "що да помагам на ел.колите като ще ми вземат бизнеса с петрола". Е - новината за вас е, че тока можем и сами да си го произвеждаме и рано или късно петрола лекинко ще отпадне.

Виж още
Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари