70 нови електробуса ще обикалят улиците на Осло; Скоро 30 броя идват и в София

Полезно и ефективно

В този блог: Осло ще се сдобие със 70 електрически автобуса до лятото на 2019.

Докато в САЩ компанията Momentum Dynamic пусна първата в света 200 кВт система за безжично зареждане на електрически автобуси, една от най-бързо позеленяващите държави в Европа също поглежда по-сериозно към автобусите на ток.

Норвежците се гордеят с репутацията си на страната с най-много електромобили в Европа, но общественият им транспорт все още е много далеч от резултатите, които са постигнати с електрическите коли.

Всички знаем че дизеловите автобуси замърсяват в пъти повече и буквално неутрализират ефекта на повечето електрически коли дори на места като Норвегия.

Това обаче е на път да се промени и знак за това е първата по-сериозна инициатива, която ще докара 70 чисто нови електрически автобуса в норвежката столица през следващите 12 месеца.

В Осло вече вървят няколко електрически автобуса от края на миналата година, но те са едва шест на брой и тази свежа добавка определено ще бъде от значение за подобряване на качеството на въздуха, пък и хората, които ще ги използват, ще се радват на едно по-тихо и приятно пътуване без шум и вибрации.

По принцип електрическият автобус струва около два пъти повече от обикновения автобус с дизелов двигател, но по-ниските разходи за поддръжка и липсата на нужда от гориво намаляват общите разходи за собственост през целия полезен живот на автобусите.

От управата на град Осло споделят, че този проект ще струва около $70 милиона за следващите десет години, като в тази сума влизат самите автобуси, изграждането на зарядната инфраструктура и количеството енергия, което ще бъде нужно за зареждането им през този период.

През тази година автобуси на ток трябва да тръгнат и в нашата столица по проект на Столична община и Столичен електротранспорт" EAД  който бе обявен в края на миналата година. 

Транспортната компания ще вложи €17,64 милиона в 30 електробуса и 12 станции за тяхното зареждане, като търгът за обществената поръчка ще започне през последното тримесечие на годината.

Поръчките ще бъдат разделени на два транша от по 15 електробуса и шест бързи зарядни станции, а проектът ще бъде финансиран със заем, който Столичен електротранспорт EAД ще изтегли от Европейската банка за възстановяване и развитие. 

Още по темата:

 

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари