Print this page
Сряда, 03 Април 2013 14:19

Полулизинг говори ли ти нещо? Ами "ефективна месечна стойност"?

От
tesla model-s leasing obratno izkupuvane
Новият лизинг калкулатор за "ефективна месечна стойност" на Tesla Model S
В този блог: Tesla Model S на лизинг за пет години, с възможност да ти я изкупят обратно още след три!

Автоиндустрията го позакъса. Вече не купуваме коли като преди – продажбите са много по-оскъдни. Затова се налагат промени. Renault започна с такава, като предложи своите електромобили с отделен лизинг на батерията. То е по-скоро маркетинг ход за снижаване на основните цени на електро моделите до тези на ДВГ вариантите. Иначе пак си е по-скъпо. Сега и Tesla Motors влиза в играта на цифри, с чисто ново комбо предложение – лизинг на име "ефективна месечна стойност" плюс гарантирано обратно изкупуване. Месечната вноска за Tesla Model S далеч не е по-джоба на всеки, но като теглиш черата пада(ла) наполовина. Поне според основателя на компанията, Елон Мъск...

На сайта на Tesla Motors, за щастие ден преди първи април, та не е шега, се появи нов калкулатор за Реалната стойност на притежание. С това приложение се пресмятат месечните вноски по новата, уникална според Tesla, лизингова схема за притежание. И след като стана ясно, че няма да има 40 кВтч версия, в калкулатора има информация само за двете по-големи батерии:

  • Месечна вноска за 60 кВтч – от $1,050;
  • Месечна вноска за 85 кВтч – от $1,200.

Tesla тепърва стъпва в Европа, където все още нямаме общо решение за финансови стимули за покупка на електромобили, но в САЩ си имат данъчен кредит от $7,500. Уникалното според Tesla в нейната схема е в това, че след като вземеш Model S на лизинг, имаш право, но не и задължение, да върнеш колата след три години. Изкупуват я обратно на съответната пазарна стойност. Или пък си плащаш лизинга докрай – 66 корекция от Tesla Motors – 63 месеца.

Ако върнеш колата освен че я взимат гарантирано на пазарна цена, можеш да вземеш друг, например по-нов, Model S. Както и просто да си прибереш парите. Тук в Tesla правят едно не особено добро сравнение, че остатъчната стойност е като на Mercedes S-550 V8 – 47%. Но който е имал такава кола знае от собствен опит колко неприятно се сриват цените с годините и на реалния пазар се стига и до под 30% от първоначалната цена след само три години.

Гарантирам ти лично!

Това казва ИД на Tesla Motors Елон Мъск. А допълнението е:

Ако Tesla не е в състояние да ви изплати остатъчната стойност, ще го направя от личните си финанси.

Доста силно обещание, чиято цел явно е да внуши увереност във финансовата стабилност на Tesla Motors за години напред. Ще се радваме да е така и засега нямаме причина да мислим, че няма да е.

Как месечната вноска да ти спадне наполовина

"Технологията" на Tesla тук включва призив да отчетем множество фактори при употребата на Model S в тази полулизингова схема:

  • Спестените от разликата между ток и гориво суми;
  • Потенциални данъчни облекчения;
  • Спестено време за спиране по бензиностанции.

Според компанията, когато се вземат предвид горните и други елементи, месечната вноска за Model S спада на около $500-$600. Чудесно, но един от първите коментари по темата, на които попаднахме в нета, гласеше: "Интересуваме само сумата, която плащам реално, но някакви измислени спестявания".

Ха, пак тези цифри. ОК, няма нужда да се хващаме на някакви въдици. Но хайде да си отворим очите все пак малко. Печеленето на време и спестяването от гориво са реални и ценни неща – не може с лека ръка да ги поставяме зад числата. Дето се вика, на всяко качване по стълбите (вместо с асансьора) човек печели по 4 секунди здраве. Като се сметне за целия живот това и още не малко подобни спестявания, всеки би искал да си удължи живота с някоя и друга година, нали?

И тази сметка за спадане на месечната вноска наполовина е правена при цени на горивата в САЩ, а нашите в Европа са доста по-високи!

Но тук определено има проблем – множество сайтове веднага направиха сметки и твърденията на Мъск за $500-600 са доста неоснователни. Реално, с отчитане на факторите в иначе объркващия калкулатор, говорим са икономия от около $300, все едно лизингът ти излиза около $750 за най-евтиния вариант. За да стане $500 трябва (както Tesla го смята) да взимаш $100 на час и да пълниш доста харчеща кола четири пъти месечно догоре с гориво. Колко хора влизат в тези "параметри"?

Tesla Motors вече е на 10 години, но поне засега изглежда не може да се отърве от аматьорски разминавания като тези в случая. Не им подхожда, но с вече четвърти вицепрезидент по куминикациите само за четири години, нещо в посланията явно куца... Може би това е и причината акциите на Tesla да спадна със 7.3% след обявяването на "различния лизинг".

В обобщение

С този маркетинг ход, точно в свой новаторски стил и личен подход, ни се струва, че Tesla иска (и трябва) да превключи на доста по-агресивен режим на предлагане и реализация. Новата оферта е супер привлекателна за американци, но какво да правим ние, като нямаме единен данъчен кредит и цените на Model S в Европа са много по-високи? Ако не друго точно преди година Tesla сключи договор за лизинг на Model S в Европа с Athlon Car. И в някои държави има прилични отстъпки от по €5,000. Това не е много на фона на цена от 80-90 хил. Евро. Факт! Но такова е положението сега и точно затова мнозина споделят, че ще чакат третото поколение електро коли на Tesla (или други компании), когато цените ще са по-ниски.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 3424 пъти Последна корекция Четвъртък, 04 Април 2013 15:15
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.