Неделя, 29 Септември 2013 20:35

Безплатно срещу платено зареждане на електромобили – 1:0?

От
Renault-ZOE-zarezhdane
Спираш да напазаруваш и зареждаш електромобила безплатно – Снимка: c-zero.info
В този блог: Час зареждане без пари за Renault ZOE звучи добре, но срив на поредния голям заряден оператор, не!

То като е безплатно зареждането кой няма да го харесва. Колко ще изкара така е друг въпрос. Засега най-добрият модел за платено зареждане май още не е изнамерен и безплатното запълва идеално празнината...

Цялата работа тръгна от Tesla Motors, макар че Nissan започна по-рано, но за това почти не се разбра. У нас няма как, че още нямаме LEAF, но в Англия, например, Nissan предложи безплатно бъзро зареждане, ако минеш през оторизиран дилър. Никой не би тъпана, обаче, та остана някак незабелязано.

И тогава Елон Мъск рече "Ето ви безплатно супер бързо зареждане до живот за вашия Model S". И започнаха да монтират Supercharger станции из щатите, та дойдоха и в Европа. Вече има план за покритие, но до края на 2014-та Източна Европа не влиза в него (виж защо в предния линк) . Ще видим тази работа по време на eCarTec Мюнхен след 2 седмици...

Безплатно...

Има ли и други желаещи да подаряват зареждане? Има и още как – новият участник в тази схема е Renault, засега само във Франция, но как само! Тези дни компанията ни изненада с нова мрежа от 372 станции и общо 875 безплатни зарядни из цяла Франция. Какво ни грее това нас в България? Директно нищо, но като е направено там дали няма да натискаме да стане и тук? Те атрактивните неща бързо се разпространяват...

Изненадата е и в това, че са толкова много зарядните на Renault във Франция, че 95% от населението е на макс. 30 км от зарядна станция. Намират се в представителства и сервизи на марката и може да се зарежда само през деня, в работно време. Имаш един час безплатно, но с 22 кВ и 22 кВтч батерия и без грам ток да е пак ще я напълниш догоре в рамките на безплатното.

Единствената грижа е, че Renault избра Тип 3 конектор, вместо подкрепения от Еврокомисията Тип 2, което до голяма степен прави невъзможно зареждането на други електромобили в мрежата на Renault. А тя е по-скоро настроена като за ZOE, който може да се зарежда с до 43 кВтч AC, но зарядните са 22 кВ най-вероятно защото 43 кВ са доста по-скъпички.

Платеното зареждане понакуцва

На другия фронт скоро (миналата седмица) се случи ново сътресение – американската Ecotality фалира. С над $100 милиона правителствено финансиране, сигналът не е добър за останалите – сега много правителства може да преразгледат плановете си за финансиране на зарядна инфраструктура за електромобили. "Първо станциите или първо електромобилите" продължава прекалено дълго и картофът е все така горещ. Направиха се много станции, но няма достатъчно електромобили, а повечето се зареждат в домашни условия.

Да, общественото зареждане си го има, статистиката е обещаваща, но явно нещо куца, щом големи оператори фалират. Дали пък с тока (електромобилите) няма да минем на съвсем други методи на печелене? Ток за електромобили ще се продава и плаща, това е извън съмнение, само че сега ще има много конкуренция, а безплатното често е смазваща конкуренция.

Защото има и още безплатно – френската верига Leclerc предлага безплатно такова на повечето си обекти – токът не им струва кой знае колко, а привличат допълнително клиенти. Не е като Левски-ЦСКА да му мислим резултата, но на нас ни се струва, че с електромобилите животът ни доста ще се промени. На теб?

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 3372 пъти Последна корекция Неделя, 29 Септември 2013 21:56
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.