Петък, 08 Ноември 2013 17:55

Продават ли се на загуба електромобили(те) и докога?

От
visoki ceni elektromobili

Често ни питат "Защо го правите и от какво печелите?" За това, с което се занимаваме – популяризиране на електрическата мобилност. И един младеж в BMW Welt в Мюнхен ни пита така. Тогава му отвърнахме с нещо подобно, но сега като имаме вече това инфо бихме му казали "BMW може да губи до $270 милиона годишно в следващите пет години от електрическия i3"...

Разбираме го от статия във Forbes. Там се казва, че тези данни ги има в изготвен анализ. Не знаем от кого, но посланието е ясно – Като много нови технологии и електромобилната е скъпа и ще са нужни години да се излезе на печалба.

За да не се окажат в лоша ситуация, когато новите регулации ги погнат, обаче, германците се раздвижиха. Защото постоянно затягащите се CO2 изисквания ще правят все по-трудно и скъпо продаването на SUV лапачки, тежки луксозни лимузини и други, така че да има (добра) печалба. Да не ги мислим, че винаги ще има кой да ги купува ли? Опасявам се, че това време изтича колкото и този факт да изглежда невероятен сега.

Е, да, в последно време Германия блокира опит за ново вдигане на CO2 летвата. За да може да продава още десетина години гълтащи повечко гориво возила. Мда, трябва да се печели.

Че идващата електрическа мобилност е много скъпа. За нея в първите години се харчат много пари и само най-големите успяват да се справят (за няколко години фалираха какви ли компании захванали се с новото направление).

Нещата са толкова сложни и скъпи, че дори излязоха от германския стереотип трите големи марки да имат идентични модели в различните класове по всяко време. BMW реши да дръпне пред другите и след 3 години неспирен маркетинг продажбите на електрическия най-накрая i3 стартират (в Германия) след седмица – на 16 ноември, 2013 г.

Но вече знаеш на каква цена – $270 милиона назад годишно за първите пет години. Поне според нечий анализ. Но ето какво ми се струва – не само че могат да си го позволят, но и още много повече. Защото BMW вече е регистрирала/запазила всички имена чак до i9! Нямам съмнения, че ще ги използват поетапно и ясно показва, че гледат сериозно на бъдещето си в електрическата мобилност.

Mercedes и VW/Audi все пак няма да закъснеят много. Съответно с електро версии на B-Class и A3 и Golf на пазара от 2014-та. Предвид че това са "конверсии" при тях разходите може да на са чак такива като при BMW. Но в началото всички ще са "под вода".

При BMW инвестицията е много по-голяма дори не заради електро системата, а заради карбоновата структура на i3. Влагат много повече, но това неминуемо ще им осигури и голяма преднина. Е, ще видим де Wink. Компанията, разбира се, твърди, че ще е на печалба от първия ден, но дали?

Но че сега (в пазарното начало) електромобилите са по-скъпи не е нищо ново под слънцето. Този филм сме го гледали вече с други неща в нашия живот. Просто ще е въпрос на напасване в движение, натиск за подобряване и всичко и сваляне на цените и на всичко останало, на което добрият стар пазар ни е научил да правим. Щом вече имаме на същия този пазар електромобил с 500 км пробег (Tesla Model S), няма връщане назад. Гонитбата тепърва започва, а излизането на печалба предстои. С eCars.bg/Elektromobili.bg бутаме (колкото и да е скромно) да го ускорим. Все е нещо Cool!

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 4147 пъти Последна корекция Понеделник, 02 Декември 2013 11:02
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.