Къде се криели повечето електромобили

Блог
В този блог: Статистика за продажбите на електро модели – растеж имаме, трябва ни още много.

Oбщо взето, как да стане да имаме повече електромобили?

Като има изнасяне на някакви данни за електромобилите в България, и медиен интерес се понамирва. Последният е по темата "само 20 продадени електро коли от началото на 2015 г"...

Данните са на Асоциацията на автомобилните производители и става дума за нови електромобили. Малко повече са от 20, а и половината са закупени от една компания – Прокредит Банк. Факти. Но как да увеличим продажбите и "Защо са толкова малко" ме питаха от Канал 3 днес? (Всъщност, питаха ме по друг начин, но дори не искам да го споделям.) Имам отговори.

Като повечето сфери на икономиката и електрическата мобилност е продукт на колективно усилие. Това от своя страна включва:

  • Колективното усилие наречено държава;
  • Колективното усилие бизнес; и
  • Колективното усилие потребителски интерес.

На този етап всеки участва с по малко. Държавата, която за мен е колективното усилие на всички нас да живеем на една територия, освободи електромобилите от годишен данък.

Бизнесът, в случая имам предвид най-вече вносителите на автомобили, започна с малки проби. Изборът все още е оскъден, но може да се купи или поръча електромобил.

Потребителите – и там има участие, след като имаме около 200 електромобила по пътищата (останалите до 500 от официалната статистика са скутери и други).

Това може да изглежда миниатюрно, но е растеж спрямо предната година, когато са регистрирани 2 продажби. И тук не става дума да гледаме дали чашата е наполовина празна или пък пълна. Това са факти, които отчитаме и просто трябва да продължим напред.

Как да увеличим продажбите на електромобили в България

Ето няколко неща, които от петте години ангажираност и опит с електрическата мобилност намирам за полезни и ефективни възможности.

Държавата ще помогне като:

  • Приеме опростени и ускорени административни и технически процедури и изисквания за безопасност, монтаж и поддръжка на зарядни станции, като в добавка регламентира правилата и условията за продажба на услугата зареждане на електромобили;
  • Предостави временна финансова помощ (в рамките на няколко години) под формата на вече предложената преди няколко години отстъпка от 5,000 лв при покупка на електромобил;
  • Започне да монтира зарядни станции за електромобили по паркинги на агенции, ведомства и организации. Тук и общините може да играят силна роля.
  • Организира закупуване на електромобили за служители, чрез съответните процедури;

Бизнесът ще помогне като:

Продължи да инвестира в обучение на служители за сервиз на електромобили и започне да предлага нови електрически модели с обслужване и гаранции. В тази връзка, не рядко ме питат от различни представителства има ли раздвижване по въпроса с държавния стимул за 5-те хиляди лева, защото очакват тази подкрепа. Зная, че инвестициите са сериозни, но без официално предлагане и сервиз имаме бариера. Това е факт и много хора съвсем ясно го казват по форумите.

Потребителите ще помогнат като:

Продължат да се информират за електромобилите – в последните два месеца наблюдавам солидно покачване в трафика на нашите сайтове за електромобили. Когато си наясно с ползите и недостатъците можеш да взимаш информирани решения. Осъзнавам, че бариерата висока първоначална цена и липса на сервиз я има и хората са прави да изчакват. За да купиш електромобил сега се иска повечко смелост. Тези, които я имат, плюс съответните възможности, ще помогнат, като си купят електромобил по-рано. А пазарът ще се развие, няма къде да ходи – и ще има за всички.

За мен колективното усилие за развиване на електрическата мобилност означава да не (продължаваме да) се изчакваме в стил, "като направят станции ще си купя", "като има държавна отстъпка ще започнем да продаваме" или "като започнат да ги продават ще монтираме станции". В момента сме в тази ситуация, но нека да минем напред.

Това минаваме напред ще стане по-бързо и лесно, като всичките тези колективни усилия ги синхронизираме. То ще е като да сложим край на това да се чакаме другия пръв да направи нещо.

Общо взето, трябва да се вземем общо в ръце – колективното усилие има много голяма вероятност да ни донесе колективни ползи. Аз участвам!

Общо взето = колективно усилие. Там се крият повечето електромобили.

П.П.

Медиите... ще помогнат, като проявяват по-често и по-конкретен интерес към електрическата мобилност, със стойностни репортажи и предавания, които демонстрират добрите практики, ползите, недостатъците и възможностите за развитие.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна