Как BMW смята да постигне 200 км i3 пробег с 35% по-малка батерия от новия Nissan LEAF?

Блог

В този блог: BMW обновява батерията и електрониката на i3 за повече пробег.

На 23 ноември, 2015 г. английското издание Autocar цитира източници от BMW, според които с нови оптимизации пробегът на електрическия i3 ще бъде поне 200 км с едно зареждане...

Започвам с това, че сегашните потребителски отзиви за пробега на BMW i3, включително от България, са за 80-90 км в студено време и 130-140 км когато е топло. Може да се изцедят и още с икономично каране при подходящи условия, но обикновено това са двата диапазона.

С оптимизиране на електрониката и софтуера за охлаждане на батерията говорител на BMW потвърждава, че i3 ще може да изминава реални 200 км – не на хартия по Новия евро цикъл за шофиране. Ако това се получи, оптимизацията ще е наистина сериозна, защото смятат да я постигнат без да увеличават капацитета на батерията (22 кВтч общо, 18.8 кВтч използваеми).

Междувременно, Nissan LEAF вече се предлага с 30 кВтч батерия, с която официалният пробег в САЩ е 172 км. Наскоро английският електромобилен ентусиаст Робърт Люелин направи тест с такъв LEAF и при 225 км прогнозен пробег отначало постигна 140 км пробег (70 км до хотел в Алпите и обратно до Ница) и 31% остатък в края на теста. С този остатък общият пробег би бил около 200-210 км при пълно изтощаване на батерията.

Капацитетът на тази нова LEAF батерия е обявен като 30 кВтч, но знаем, че използваемият е 28.5 кВтч, което значи, че общият може да е малко над 30 кВтч. За сравнение, батерията на KIA Soul EV е с 27 кВтч използваеми от също 30 кВтч общи. Soul EV обикновено дава около 170 км пробег, като са постигани и 200 км с икономично каране. С други думи, тези 1.5 кВтч повече в използваемия капацитет при новата LEAF батерия правят 200-те км по-сигурни за постигане.

За да постигне такъв реален i3 пробег с почти 35% по-малко капацитет екипът на BMW ще трябва да събере на едно място куп оптимизации. Засега е ясно, че ще има обновен пакет електроника с нов софтуер за охлаждането на батерията и електромотора, включително за ReX версията с малкия бензинов мотор за удължаване на пробега.

Колкото и да е реалното постижение, а ще разберем някъде през 2016 г., тук има две добри новини – BMW прави това нужно подобрение и то ще се предлага на настоящите собственици на модела, които ще могат да се сдобият с новата батерия и електроника под формата на ъпгрейд. Колко ще струва и кога ще стане засега не знаем.

Наистина, същия пробег с 35% по-малък капацитет на батерията изглежда като трудно постижима мисия, но не и невъзможна (идейка: има тестова 48 кВтч батерия с размера на сегашната 24 кВтч ;). Да влязат електромобилите с "2" в пробега отпред.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Според мен дори да има увеличен пробег, той ще бъде нищожен. Но ще оптимизират автомобила да показва по-голям пробег на евро теста, който е крайно оптимистичен и нереален. Това германците го могат добре при ДВГ, явно ще приложат същата тактика и при електромобилите. На тестовете автомобилите са много икономични и много екологични, но в реално ползване се вижда друго.

Веселин
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари