Shell може да пусне зареждачки от 2017 г. в Англия – обсъжда с правителството

Блог

В този блог: Shell проучва дали да изгради мрежа от зарядни за електро коли по своите бензиностанции в Англия от следващата година.

Британското издание Guadian пише за кореспонденция между Shell и британското правителство, в която се коментират възможностите за изграждане на мрежа от зарядни станции за електромобили по бензиностанциите на веригата в Англия...

Би било съвсем различно от това на снимката, на която се виждат Tesla Supercharger устройства монтирани до бензиностанция на Shell, защото ще е самостоятелна инвестиция от голяма петролна верига.

Според Guardian, Shell иска от правителството повече информация за регулаторния режим за оператори на зарядни мрежи за електромобили. Интересуват се също (както и ние и всички останали поели в това ново направление) дали ще им е необходим лиценз за продажба на електричество. Отговорът за нас е ясен – да – важни са обаче детайлите и процедурите.

Има и още един въпрос, който според нас е много интересно, че Shell повдига. Какви са амбициите на правителството за "безжичните пътища"? Става дума за пътища с вградени системи за безжично зареждане на електромобили в движение.

От една страна е далновидно, защото е логично да си зададеш въпроса "Да направя ли инвестиции от, например, 50 милиона в една технология, ако има друга, която може бързо да я измести?" От друга страна около тези пътища има куп въпросителни и за да се направят такива най-малкото ще трябва да разровим цели магистрали, та не ни се виждат като голяма заплаха за кабелните зарядни мрежи (поне в следващите 20 години).

Shell обаче не са единствени. По закон в Англия може да се изисква информация и така се е разбрало, че и от ExxonMobil са имали кореспонденция с правителството. Не за, обаче, а против електрическата мобилност. ExxonMobil призовава правителството да избягва политики, които подкрепят електромобилите, защото е по-евтино да се намаляват емисиите като се модернизират енергийни централи, вместо чрез електро коли.

Но започнат ли да монтират Shell зареждачки за електромобили дали другите няма да ги последват? И след старта в Англия, ако намерят икономическия смисъл, което няма как да не стане – клиенти за енергия на (дълъг) път и хапване едва ли ще липсват – може да започнат да прилагат модела и в други държави сравнително скоро.

Източник: Guardian


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (3)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Влади Иванов

Бързи зарядни на бензиностанции вече има в Щатите, например Royal Farms и Sheetz, но още не са на всички места. Трудно е да се докаже икономическия смисъл ако цените на зареждане са реални да изплатят самите станции, пък и още няма достатъчно потребители. За това тези станции до голяма степен са резултат на спонсориране с държавни пари или със средства опуснати от съдебно решение (NRG и VW). Бензиностанциите пък печелят от карамелите които докато чакат пият кафе или ядат нещо.

  Прикачени
  гост

Така, така, дори ме подсещаш, че през лятото писахме за Sheetz, но там беше за Supercharger-и. Има ли DC-та стандартни? Това Royal Farms обаче съм го пропуснал нещо.

За икономическия смисъл абсолютно е все още много трудно за DC-тата да се намерят моделите, но полека все ще се намерят точните.

  Прикачени
  гост
  1. Ангел Райковски

Било по евтино да се модернизиратърси енергийните централи!!!!?. Може и да е, но това означава ли да продължаваме да караме замърсяващи автомобили след като технологията за чисти такива е налична и все по достъпна?

  Прикачени
  гост
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна