Компания добави Tesla щепсел към DC станция – Tesla реагира

Блог

В този блог: Комбинирана CCS/CHAdeMO зарядна станция с добавен Tesla щепсел в Швейцария.

Изненадващо решение на компания производител на DC зареждачки да добави (неоторизирано) Tesla DC кабел към своя станция...

С усъвършенстване на технологията зареждането на електромобили се подобрява постоянно. Много оператори добавят CCS стандарта и го комбинират с CHAdeMO в своите станции, но една компания направи стъпка напред и добави кабел с Tesla Тип 2 щепсел за DC зареждане. Нещо обаче не е наред.

Новата комбо станция, за която става дума, вече е използвана от собственик на Tesla Model S с името Starlight Tesla в YouTube. Ето видео от станцията:

Тази добавка определено я прави една от най-добре оборудваните станции за зареждане по отношение на мулти-стандартна поддръжка:

  • 1 x Tesla Тип 2 DC до 50 кВт (DC)
  • 1 x CHAdeMO до 70 кВт (DC)
  • 2 x CCS до 100 кВт (DC)
  • 1 x Тип 2 с кабел до 43 кВт (AC)
  • 1 x Тип 2 може да до 22 кВт (AC)

Зареждането струва 0,20 швейцарски франка (почти равно на USD в момента) на минута в рамките на Swisscharge системата за плащания.

Tesla обаче не одобрява подобни действия и коментира новината със следното изявление малко след като тя бе публикувана онлайн:

"Въпреки многократните дискусии и предупреждения, EVTEC продължава да използва повреден и демонтиран Tesla DC адаптер за услуга за зареждане, която рекламира. Злоупотребата с логото и препратката към "Supercharging" е подвеждаща за обществеността и предполага, че Tesla поддържа тези зарядни устройства. Всъщност Tesla не участва в разработването на тази система за зареждане и не е изпитала или разрешила използването й за зареждане на Tesla превозни средства."

От една страна това наистина изглежда като страхотна станция и усилие от страна на компанията, но доколко тя ще се използва от собствениците на Tesla все още е трудно да се каже тъй като Tesla разполага с две зарядни станции, които са в близост до тази станция на GOFAST, а както вече стана ясно цялата тази работа не се случва с тяхното одобрение.

Както Starlight Tesla показва в своето видео, скоростта на зареждане е по-малко от половината на това, което можеш да получиш от зареждачката на Tesla, но ако имаш належаща нужда и трябва да заредиш точно там, без да имаш нужда от CHAdeMO адаптер, със сигурност тази станция ще ти е от полза.

Ако мрежата продължава да расте и те продължават да добавят станции, особено докато покритието на Tesla Supercharger не е оптимално в Европа, то тези станции може да станат и доста по-използвани от собствениците на Tesla. Интересно е да видим дали Tesla ще отиде по-далеч и няма да остави нещата само с едно писмено неодобрение.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Георги

Не схващам драмата тук. Особено простотията за "supercharging" при условие, че не видях никъде на/около станцията да пише подобно нещо, което да подвежда Тесла собствениците. Реакцията на Тесла е все едно да боцна една ChaDeMo станция и японските производители на EV да излезнат със становище, че тази станция е неоторизирана от тях. Смешно е!

  Прикачени
  гост
  1. Влади Иванов

Реакцията на Тесла е донякъде разбираема след като от EVTEC използват техния CHAdeMO адаптер вграден в станцията, а не са взели технологията под лиценз. Но вместо да протестират да се стегнат и да инсталират повече станции в източна Европа. FastNed разрешиха този проблем като просто прикачиха с верига цял адаптер на Тесла към техните CHAdeMO/CCS станции без много да го рекламират.

  Прикачени
  Последно редактиран Преди 11 месеца от Влади Иванов Влади Иванов
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна