Германската преса анализира притесненията на BMW, VW и Mercedes от Tesla Model 3

Блог

В този блог: Германското издание Handelsblatt излиза с анализ по темата след разкрития във WirtschaftsWoche.

Те са приложено наскоро от различните германски автопроизводители реверсивно инженерство с Tesla Model 3. След обвиненията, че Китай се опитва да се сдобие с германско ноу хау купувайки технологични фирми като Kuka и Aixtron, ето че самите германци правят същото. Но това си е обществена тайна за всички и всичко...

Сега е много трудно да купиш Model 3 и според WirtschaftsWoche германски инженерни компании са се сдобили с няколко различни Model 3 от бивши служители на Tesla, на баснословни суми между 100 и 130 хиляди долара.

След това колите са разглобени на части (нали знаеш онези снимки в Autobild с грижливо подредените части на разглобена кола) и германските инженери са направили някои изненадващи открития и заключения (блогът от февруари четен вече над 2000 пъти).

Според тези тестове, анализите на Model 3 показват, че колата е доста печеливш продукт, както и че Tesla е разработила нова батерия, която използва минимално количество кобалт в сравнение с конвенционалните батерии.

Цените на Model 3 в Европа още не са ясни, а в щатите си върви прилично над обявената база от $35,000, но според анализа на материалите в колата, тяхната стойност е само $18,000. Производството и трудът добавят още $10,000.

В публикацията на Handelsblatt се казва ясно, че германските автопроизводители виждат Tesla като сериозна заплаха.

"Ако Tesla е способна, както планира, да произвежда около 10,000 коли седмично, Model 3 може да им донесе огромни приходи," коментира неназован производствен мениджър участвал в разглобяване и анализ на Model 3.

Германците продължават да инвестират много и обявиха бъдещи големи инвестиции в електромобили, но освен доста по-рано пуснатите на пазара модели Tesla има и друго предимство. Според ИД на най-големия независим производител на батерии BMZ Свен Бауер, "кобалтът е изключително труден за доставяне на световния пазар сега".

Кобалтът е ключов компонент в литиево-йонните батерии, но около 60 процента от залежите му са в Конго. Доставките от Конго са трудни за управление и добиването на минерала се свързва с детски труд, жестокости и конфликти. Новото за нас е, че според Handelsblatt Volkswagen се е пробвала да сключва директни договори с отделни минни компании в Конго.

И тук идва предимството на Tesla, което е двойно. Компанията не само има много по-рано сключени договори за доставки и вероятно на много места, на които германците чукат сега срещат затворена врата заради ексклузивни доставки за Tesla. Но има и още нещо. Tesla има не само предимство при договорите за суровини, а и при развитието на технологиите при батериите. Там където на по-късно ориентирали се компании ще са нужни по-големи количества кобалт и други подобни конфликтни материали за използването в настоящи технологии, Tesla вече намира заместители и намалява зависимостта си от тези трудни за добиване ресурси.

Това обяви и Panasonic, която прави батерийни клетки за Tesla. Заедно Panasonic и Tesla са открили начин да намалят драстично употребата на кобалт в батериите за Model S, от 8 на само 2.8 процента.

Промяната в технологиите ще е от ключово значение за всички производители на батерии и електромобили. Hyundai, например, обяви, че ще има забавяне в доставките на електрическия IONIQ, а Kona Electric също ще е с ограничена квота първоначално.

Междувременно германците може и да изостават в Европа, но са много бързи в правенето на електрички на китайския пазар. Там те вече правят заедно с китайски производители различни електро модели. Но в центровете на големите им градове вече има забрани за стари дизели и интересът към тези коли спада все повече. Така или иначе забавянето им коства това да започнат да излизат на пазара в Европа масово някъде през 2020 г., за което в момента и занапред ще трябва да работят много здраво.

Интересното е, че от друга страна в Германия има голям брой малки компании, които отдавна разработват решения за електромобилна инфраструктура и забавянето е най-вече при големите в авто бранша. Видяхме го още по време на eCarTec Мюнхен 2013 и иначе казано Германия в никакъв случай не изостава по е-мобилни технологии, но на ниво голямата авто тройка предстои здраво наваксване. Не се съмняваме, че ще го постигнат.

  • Няма открити коментари

Коментиране като гост

0 / 9999 символно ограничение
Текстът трябва да е между 5-9999 символа

Потребителски рейтинг: 0 / 5

Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна