В Женева разправят за VW с много по-яка батерия и за електро Hyundai

Събития
В този блог: От Автосалон Женева 2014 идват някои много интересни електромобили новини.

Германци и корейци се размърдват здраво в посока нови по-добри електро модели. Става дума за сериозни подобрения, а надяваме се и за по-бързо поевтиняване...

Да започнем с VW/Audi

Тука има тука нема играта с Audi R8 e-tron отново е в ход, но този път топчето се намери – от автосалона в Женева дойде потвърждение: "Ще правим Audi R8 e-tron." Така каза на пресконференция Улрих Хакенбург от борда на Audi и причината супер електрическият R8 да види бял свят е в "значителните подобрения".

R8 e-tron ще е доста скъпа кола, но технологията, която сега разработват за нея ще слезе и при нас. Но за това след малко, сега първо да напомним подобренията (виж подробности в предния ни блог за R8 e-tron).

За мощност и производителност няма какво да говорим – с електрическа задвижваща система те просто се постигат лесно. Пример, Tesla Model S – наглед обикновен седан, а ускорява за под 5 секунди до 100 км. Та, пипкавата работа е с батериите – там е постигнат въпросният напредък и при R8 e-tron вече говорят за над 400 км пробег.

Прилича на супер напредък предвид че това е кола, която ще се кара на ръба. А екстремното каране изтощава доста по-бързо батериите. Ако при такова са постигнали пробег над 400 км, това ще да е як електромобилен пробив.

Но повечето хора ще се интересуват какво могат да им предложат масовите електромобили. И тук в схемата се включва VW. На тяхната пресконференция стана дума за това, че компанията тества нова химия за батерии, която може да съхранява до 80 кВч енергия в обем сходен с този на 26.5 кВч батерията на вече пуснатия на пазара (поне в Германия) e-Golf. Ей, това вече е приказка.

Такива неща споделя Д-р Хайнц-Якоб Нойсер, член на борда на VW, и ето още малко подробности:

"Volkswagen тества литиево-въздушни батерии с настоящия доставчик на клетки, Sanyo, с капацитет до 37 кВч, но нашата компания разработва собствена технология за 80 кВч батерия, която да осигури 3-4 пъти повече енергия."

Няма как да сме сигурни, но може да има нещо общо с въпросните подобрения в R8 e-tron. Неговата батерия може да иде най-малкото в планирания от Audi съперник на Tesla Model X – електрически Q8 с пробег 600 км. И съответно технологията да се използва за по-масовите модели, като e-Golf или A3 e-tron., където заради не толкова високата мощност и ограничената скорост ще може да осигурява значително повече пробег, отколкото сега.

Цялата тази работа звучи много интересно – очевидно е, че малката доскоро Tesla Motors така размърда германците (и кой ли не), че за няколко години ще имаме масови електромобили с доста приличен пробег и на по-ниски цени.

Може би малко изненадващо – Hyundai електромобил от 2016

Да не пропуснем и корейците, макар че там приказките не са толкова конкретни. Посоката на Hyundai се вижда, че е към горивните клетки – чистите електромобили са ги оставили за KIA. Или май не, ако съдим по думите на Лий Ки-санг, старши вицепрезидент на компанията:

"Не е ясно коя еко технология ще се наложи. Ние разделяме ролите на Hyundai и Kia – Hyundai се насочва към коли с горивни клетки, а KIA ще се фокусира върху електромобили. Но ще дойде време и KIA да пусне модел с горивни клетки, а Hyundai вече подготвя електромобил, за 2016-та".

Е, доста интересни приказки се насъбраха, нали? Предстои да следим кои как ще се материализират ;).

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

  • Няма открити коментари

Коментиране като гост

0 / 9999 символно ограничение
Текстът трябва да е между 5-9999 символа

Потребителски рейтинг: 0 / 5

Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна