Тирове на ток с над 600 км пробег от тази година на пазара

Електромобили

В този блог: Тежки камиони на ток с добър пробег изпробва Freedom Trucking.

Американският доставчик на литиеви батерии Oakridge Global Energy Solutions започва да доставя модули за превозвача Freedom Trucking. От Oakridge правят смела заявка – с техните батерии 40-тонни камиони ще изминават по над 600 км с едно зареждане...

Обикновено се интересуваме от колите, че са лично средство за придвижваме. Големите камиони обаче са гръбнака на доставките и наред с автономните технологии са смятани за следващата важна стъпка в значителното намаляване на логистичните разходи. Говорим за електрическите камиони.

В Okridge смятат, че с дейността си "правят революция в икономиката на превозите в САЩ", но да видим какви са сметките зад тази нова система на придвижване.

Транспортната компания, която поръчва батериите – Freedom Trucking – очаква да пести по $0.60 на миля спрямо дизеловите камиони. Данните са от анализ изготвен от американското транспортно министерство по поръчка на компанията.

Самата задвижваща система за новите камиони е разработвана в продължение на 5 години в партньорство между Freedom Trucking, учени от университета на Охайо и други.

Като за начало Freedom Trucking смята да пусне първите електро камиони по-късно през годината по линия меджу Чикаго и Минеаполис.

Сега за зареждането. За над 600 км пробег на 40-тонен камион ще е нужна много голяма батерия. За да може да се зареждат такива батерии сравнително бързо, ще е удобно да се изгражда съответната инфраструктура на ТИР паркинги. Говорим за мегавати, това е ясно. Ще иска солидни инвестиции, но значително по-малки от тези за петролни инсталации и всичко свързано с производството и доставка на горива по веригата.

Съответно, може да не е нужно (често) супер бързо зареждане, ако се оптимизира да съвпада със задължителните почивки на шофьорите и има мощни зареждачки по ТИР паркинги и други подходящи крайпътни обети.

Ще е нужно време да се стигне до гъвкавостта, която сега имаме с дизеловите камиони, но отнякъде се започва, а икономическите и природосъобразните ползи са достатъчно силен мотив да се работи усилено за електрифициране на камионите.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Илиян Звездоброев

Зачудих се, не може ли зареждането на "батерията" да е на сегменти някак, а не да се натоварва цял голям блок. Така ако може да осигуриш бързо зареждане на малък блок от батерията, ще може и на цялата. Всеки блок да има автономен BMS някак... Пък отвън ако трябва ще се вържат и няколко кабела на зарядни. Ако не може да се разцепи мощността от един....

  Прикачени
  гост
  1. гост    Илиян Звездоброев

Те това правят и сега

  Прикачени
  гост
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна