Tesla Model X поевтиня със €7,300

Електромобили

В този блог: Tesla пусна нов Model X вариант с 60 кВтч батерия и базова цена €72,500.

Миналия октомври Елон Мъск тиутна, че след година ще има нещо от сорта на 70 кВтч батерия за Tesla Model X и от 13 юли 2016 г. компанията вече предлага по-евтин вариант с 60 кВтч капацитет...

Анализатори отдават предложението на обявените наскоро по-ниски резултати от очакваните за продажбите. Причина за тях са недоставени в рамките на тримесечието произведени електромобили.

Това, което Tesla прави, е да предлага допълнително ограничение на версията с най-малка батерия. Вече го има при Model S, а сега и при Model X. По-точно, колите със 75 кВтч батерия се предлагат със софтуерно ограничение на капацитета й до 60 кВтч. Новото предложение е Tesla Model X 60 за €72,500 без ДДС, при €80,800 без ДДС за Model X 75.

Версията вече е налична за поръчка в дизайн студиото на Tesla, с очаквани доставки за около 2-3 месеца. Съответно я има възможността при желание остатъкът от капацитета на батерията да бъде "отключен" срещу доплащане.

Формулата изглежда подходяща и за производителя, и за потребителите, защото чрез сваляне на цената има шанс да се продадат повече Model X, който пък така става по-достъпен за повече хора. От друга страна може да не ти се налага да ползваш пълния капацитет и така не заплащаш излишно цялата стойност на батерията.

Интересно е дали в един момент ще започнат да предлагат временно отключване на капацитета срещу заплащане. Имам предвид не за постоянно срещу пълната сума, а за едно пътуване или кратък период от време. Така вместо няколко хиляди евро може да платиш 100, 200 или нещо от сорта – като наем (донякъде сходен с модела на Renault).

Очакваме първите Tesla Model X да пристигнат в България в края на лятото (късно през септември или през октомври) и да направим блог с първи впечатления от модела.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Коментари (12)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Илиян Звездоброев

Не е супер голямото намаление на цената, ама в добра посока вървим

  прикрепени файлове
 

Сигурно може и още, но като няма конкуренция на пазара защо им е. Сега нали предложиха нова батерия за Роъдстъра с 80кВтч, докато стара беше с 53кВтч преди 8 години. Значи има развитие на енергийната плътност при батериите на Панасоник/Тесла с 5%...

Сигурно може и още, но като няма конкуренция на пазара защо им е. Сега нали предложиха нова батерия за Роъдстъра с 80кВтч, докато стара беше с 53кВтч преди 8 години. Значи има развитие на енергийната плътност при батериите на Панасоник/Тесла с 5% годишно. Занапред няма да има нужда от увеличаване на капацитета когато имам мрежа от зарядни. Тогава теглото на ел.колите ще започне да пада и цените след 2018г когато няколко производители имат електрички с пробег над 300км.
Ще бъде изродско Тесла да представи 100квтч батерия тази година, защото определено Модел Х има нужда от такава.

Прочети повече
  прикрепени файлове
 
  1. TeslaFan    Илиян Звездоброев

Абсолютно съм съгласен. В момента още работят по технологията за плътността на ''20700 батериите''. Не, че не са готови, но се очаква и финалното становище на Jeff Dahn за зелена светлина. Вече при 100квтч батерия, става страшно за дизеларките на...

Абсолютно съм съгласен. В момента още работят по технологията за плътността на ''20700 батериите''. Не, че не са готови, но се очаква и финалното становище на Jeff Dahn за зелена светлина. Вече при 100квтч батерия, става страшно за дизеларките на Меркел!

Прочети повече
  прикрепени файлове
  Коментарът беше редактиран на Преди 2 години by TeslaFan TeslaFan
  1. TeslaFan

Моята заплата е точно 2600 бруто в гр. София, и нето по банкова сметка 1000 ЕВРО. Ако живея с въздух, живея в помещение от въздух и се радвам с въздух ще ми отнеме точно 6 /шест/ години за да я закупя /най евтината версия без екстрите/. В мен ли...

Моята заплата е точно 2600 бруто в гр. София, и нето по банкова сметка 1000 ЕВРО. Ако живея с въздух, живея в помещение от въздух и се радвам с въздух ще ми отнеме точно 6 /шест/ години за да я закупя /най евтината версия без екстрите/. В мен ли е проблема, или в цената на автомобила? Съвет?

Прочети повече
  прикрепени файлове
 
  1. Атанас Дечев    TeslaFan

ако беше в сащ да си я вземеш щото след държавните и щатски субсидии ти е около $60к, но като няма завод в Европа цената скача яко, а и в БГ субсидията е само 4000лв, но за сметка на това ДДС-то е 20% . В БГ като няма към момента мощни зарядни...

ако беше в сащ да си я вземеш щото след държавните и щатски субсидии ти е около $60к, но като няма завод в Европа цената скача яко, а и в БГ субсидията е само 4000лв, но за сметка на това ДДС-то е 20% . В БГ като няма към момента мощни зарядни станции си е неудобство и то голямо като се има предвид инвестицията в тази кола. Като че ли резервацията на Модел 3 който може да е в БГ след 3год изглежда най логична, когато и ще има повече зарядни станции в БГ.
Чета някои мнения на американците които казват че пътуват 100мили на ден, а когато почиват и ходят някъде със семейството е с каравана и затова електромобил с 150+ мили може да им замести първата кола, но изчаква за по евтин от Модел S/X.

Прочети повече
  прикрепени файлове
 
  1. Илиян Звездоброев

Ами май нещо те цакат с удръжките, според тоя калкулатор http://www.calculator.bg/1/zaplata_bruto_neto.html - трябва да имаш малко повече от 1000 евро Майтап. Иначе това сме го коментирали с Bul_gar, повечето хора нямат шанс. За електромобил и...

Ами май нещо те цакат с удръжките, според тоя калкулатор http://www.calculator.bg/1/zaplata_bruto_neto.html - трябва да имаш малко повече от 1000 евро Майтап. Иначе това сме го коментирали с Bul_gar, повечето хора нямат шанс. За електромобил и 5К нетна заплата няма да ти стигне за да спестиш за нов в нормални срокове. Чакаме да се развият нещата Чудя се през това време дали да не направя някой друг тест драйв, на това което има на пазара в БГ .....

Прочети повече
  прикрепени файлове
 
  1. Атанас Дечев

ако говорим за по евтиния вариант на Тесла - Модел S, но с по-голямата батерия 90D, че БГ да е по спокойно движението, цената е €86к за базово, но ДДС-то е още €17к, минус €2к държавна субсидия. Е базов Модел S 90D стъпва на 200 000лв в БГ.

  прикрепени файлове
 

Все още няма такава субсидия в България - откъде взимаш това инфо?

  прикрепени файлове
 

Имаше предложение за такива неща преди години, но още не са факт. Сега има 1 милион лева събсидия (по 20,000 на електромобил и 10,000 за плъгин хибрид) за държавни електромобили по този проект - одобриха общо за 44 коли. Но не е национален стимул...

Имаше предложение за такива неща преди години, но още не са факт. Сега има 1 милион лева събсидия (по 20,000 на електромобил и 10,000 за плъгин хибрид) за държавни електромобили по този проект - одобриха общо за 44 коли. Но не е национален стимул за всички и засега е еднократно. Вероятно ще има още такива.

Прочети повече
  прикрепени файлове
 

http://dnes.dir.bg/news/subsidia-elektromobili-12219492
това не е получило одобрение ли?

  прикрепени файлове
 

Точно това не получи одобрение и беше гаф министърът да обявява колко струва зареждането (цитирайки соленки цени на частна фирма). Зареждането струва колкото определи пазарът, още повече при електромобилите, където има много повече варианти и...

Точно това не получи одобрение и беше гаф министърът да обявява колко струва зареждането (цитирайки соленки цени на частна фирма). Зареждането струва колкото определи пазарът, още повече при електромобилите, където има много повече варианти и конкуренция.

Прочети повече
  прикрепени файлове
 
Все още няма коментари по темата

Включи се с коментар

Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
прикрепени файлове (0 / 3)
Share Your Location

Потребителски рейтинг: 0 / 5

Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна