Според GM Chevy Bolt може да загуби до 40% от батерията си след 8 г.

Електромобили

В този блог: В потребителското ръководство на Bolt е описан възможният спад в капацитета на батерията.

Като нов, Bolt още преди да излезе на пазара е тестван от разични хора и дава по 380 км пробег. GM обаче предупреждава, че след 8 години използване батерията може да загуби до 40% от капацитета си...

Не е нещо ново – има го при всички сегашни електромобили и въобще си е типично за литиевите батерии. Но чак 40% идва малко множко.

Вече имаше различни казуси с батерии, като този с PDF вариант, където си е бая горещо. След доста разправии Nissan направи подобрения и проблемът беше отстранен.

При Bolt, екипът на Autoblog Green е забелязал, че на стр. 322 в потребителското ръководство (ето то в PDF вариант) пише следното:

"Като при всички батерии, количеството енергия, което може да се съхранява във високоволтова батерия намалява с времето и изминатите километри. В зависимост от употребата, капацитетът на батерията може да спадне с 10% до 40% в рамките на гаранционния период. Ако имате въпроси свръзани с капацитета на батерията, сервизен техник в дилърски салон може да определи дали е в нормите."

Батерията на Bolt е от LG Chem и не очакваме чак 40% деградация. Може да е просто подсигуряване от страна на GM за всеки случай. Все пак още няма масови електромобили на по 8 години, така че не е налична статистика какво става след толкова време. Дори първите Nissan LEAF и Chevy Volt са от декември 2010 г. Има и малко по-стари Mitsubishi i-MiEV.

Bolt е сред първите електромобили с по-голям пробег и на по-ниска цена или с други думи, по-близо до масовия потребител. Надяваме се това предупреждение за капацитета да не се отрази негативно на продажбите.

От: Autoblog Green

Кой коментира това

  • Значи все пак батерията на Тесла е по-добра - по спомени те даваха май 10%, независимо колко я зареждаш и караш за 8 години, а и статистиките на потребителите показваха добри данни за сега.....

  • В отговор до: firesword

    Както писах в блога се съмнявам, че ще спадне толкова много. Туизито е с LG Chem батерия и е на 3.5 години, като не наблюдавам някакъв осезаем спад - ако има вероятно е няколко процента, но все пак не е мерено.

  • Просто се презастраховат срещу искове по гаранция за батерията..
    Другият момент е, че за да постигнат по-голям преход - вероятно не са си оставили почти никакъв буфер.

    В началото се презастраховаха с голям буфер, за да акцентират на това, че батериите не са проблем - виж. Волт/Ампера... ама сега като всички почнаха да си го мерят (пробега).. махат буфера и се застраховат с гаранцията...

  • В отговор до: earendil

    Абсолютно логично обяснение!

Коментиране като гост

0 / 9999 символно ограничение
Текстът трябва да е между 5-9999 символа

Потребителски рейтинг: 0 / 5

Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна
 

Най-нови теми от форума