Германски министър по околна среда предпочете Tesla пред роден автомобил

Електромобили

В този блог: Германски министър взима Tesla вместо "домащен" атомобил.

Главната причина за закупуването на луксозният електромобил е, че няма алтернативен модел с толкова голям пробег от страна на немските производители...

Автомобилостроенето е символ за Германия, а често и повод за национална гордост. Тъкмо затова немските държавни лица най-често използват немски автомобили. По-рано тази седмица обаче министърът на околна среда на областта Северен Рейн-Вестфалия избра Tesla Model S за служебен автомобил.

Все пак това, че автомобилът е американско производство, не е основният проблем. Високата цената от 110 000 евро е платена с пари на данъкоплатци. Когато говорител на министерството е бил запитан защо този разход е одобрен, отговорът е, че Model S е единственият електромобил с достатъчен пробег нужен за големите разстояния в областта.

Говорителят допълнил, че към момента няма електромобил с такъв пробег, който да е произведен от немските лидери Daimler, BMW или Volkswagen. Въпреки че такива модели се очакват в близките години, немските автомобилни производители изостават.

Освен, че електромобилът е луксозен, закупеният от министерството Model S 90D е една от най-скъпите предлагани версии. Отново, причината е, че моделът позволява най-голям пробег.

През 2016 г. Германия обяви нов план за субсидиране на електромобили, който дава на потребителите намаление от €4,000 евро при покупка на електромобили с базова цена по-малка от €60,000 евро. С по-високите си цени колите на Tesla не попадаха в тази категория, но след промени по някои от опциите при закупуване, Model S слезе под границата от €60,000. Така, дори най-скъпият Model S P100D може да получи субсидия, тъй като технически няма разлика с основния модел преди добавяне на опциите.

Правителството на Германия бе обвинено, че финансира богатите при покупка на луксозни електромобили. Технически погледнато министерството на околната среда на Северен Рейн-Вестфалия може да се възползва от субсидията от €4,000. По-интересното обаче е, че част от тази отстъпка се покрива от немските автомобилни производители. Иронийка!

От: Electrek


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

То не само домащен, ами си е направо бумащен ДВГ автомобилът - разписки за сервизи, квитанции за масла, ремъци, филтри и течностии - цяла папка!

Жоро
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Лек задвратник за немската проза...

Стефан
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари