Лиценз за китайския електро SAAB, завод за кабели до Димитровград и електро шатъл без шофьор в Париж

Електромобили

В този блог: Електромобилни и технологични новини от България и света.

Китайското правителство одобри искането на NEVS да започне производство на електрически автомобили в завод в Тянжин. NEVS е нова компания, която притежава активите на фалиралата SAAB...

За производство на електромобили в Китай се изисква лиценз от Националната комисия по развитие и реформи (НКРР). NEVS е първото съвместно предприятие с инвеститори извън Китай, което получава инвестиционно одобрение по Проект за превозни средства с нова енергия от НКРР.

Заводът на NEVS в Тянжин все още се строи, като по план трябва да заработи в края на 2017, с капацитет двеста хиляди електрически автомобила годишно.

----------------------

Дневник пише, че Министерският съвет е одобрил проект на меморандум за разбирателство с инвеститора "Язаки България" ЕООД за изграждането на завод за производство на кабелно оборудване за автомобили край с. Крепост, община Димитровград. В него ще се правят електрически инсталации за вграждане в автомобилите "Мерцедес" А- и В-клас.

Очаква се производството да започне през април тази година, като обявената инвестиция е в размер на 45.5 млн. лева. Парите ще се вложат на няколко етапа до 2019 г, с планирани 3150 нови работни места по проекта.

"Язаки корпорейшън" е сред най-големите производители на кабелно оборудване за автомобилната индустрия, със 175 центъра за развитие, производство и продажби в 50 страни.

Групата навлезе в България през 2006 година, като има заводи в Ямбол и Сливен. В тях се правят кабели за модели на "Форд" и "Рено". В България "Язаки" вече е разкрила почти 5000 работни места, а приходите за 2015 г. са 298.2 млн. лв.

В електромобилния свят компанията е известна с производството на Тип 1 щепсели за електромобили. Очакваме в производствената гама да влязат и Тип 2 щепсели и контакти.

----------------------

Като че ли всеки в авто средите говори за нещо свързано с автономните превозни средства. На някои места като Париж вече дори работят по въпроса. Във френската столица са пуснати две изцяло самоуправляващи се шатъл бусчета на RATP Group.

Все още е нещо като първа стъпка, защото засега Easy Mile возилата просто превозват хора от единия до другия бряг на Сена. Всяко бусче събира до шест човека и се движи с 20 км/ч.

Не е някаква тръпка, но и не го рекламират така. Просто превоз, но спестява търсене не такси за превоза на багаж през реката, както и вредни емисии. А колкото повече такива возила (захранвани с чист ток, разбира се) толкова по-чист въздух.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари