Подобрената V2G технология може да увеличи живота на батериите с 10% на година

Електромобили

В този блог: Учени от Университета Уоруик в Англия откриха революционен начин за намаляване на деградацията на EV батерии.

Запазената в батериите на електрически превозни средства енергия може да се използва за захранване на големи сгради – създавайки нови възможности за бъдещето на възобновяема енергия.

До това заключение са достигнали учените от WMG в Университета на Уоруик след проведените изследвания на батерии задвижващи електрически превозни средства.

Д-р Кодуб Уддин, заедно с колеги от групата на енергийните и електрическите системи на WMG и Jaguar Land Rover споделиха, че технологията V2G може интелигентно да използва запазената в EV батерии енергия, за да захранва големи сгради с ток, без това да уврежда батерията.

Даже напротив. Според проучването става ясно, че подобрената технология може да се използва така, че всъщност да увеличи живота на батерията с до 10% в рамките на една година.

В продължение на две години екипът на д-р Уддин е анализирал някои от най-модерните литиево-йонни батерии в света, използвани при електрическите автомобили и създал един от най-точните модели за деградация на батериите използвайки различни фактори за ускоряване на стареенето като температура, състояние на зареждане, ток и дълбочина на разреждане.

Посредством този модел на деградация екипът на Д-р Уддин е разработил алгоритъм на "интелигентната мрежа", който изчислява от колко енергия превозното средство има нужда, за да извършва ежедневните си пътувания и каква част от енергията може да се вземе от батерията, без това да й се отрази негативно.

Изследователите са използвали алгоритъма си за "интелигентна мрежа" в опит да захранят международната цифрова лаборатория на WMG - голяма, натоварена сграда, която помещава 100-местна зала, две електрически лаборатории, учебни лаборатории, заседателни зали и няколко къщи с енергия от паркираните пред университета електромобили (2,1% от всички автомобили в кампуса).

Резултатите от експеримента показват, че количеството електроенергия взето от батерията на всяка кола за захранване на сградата ще снижи с 9,1% стареенето, и с 12% намаляването на мощността й за период от една година.

Преди това се смяташе, че извличането на енергия от електромобили с технологията V2G води до по-бързо разпадане на литиево-йонните батерии, но групата на д-р Уддин ни показва, че деградацията на батерията е доста по-сложен процес и има начин той да се манипулира в посока подобряване на живота й.

Като се има предвид, че деградацията на батериите зависи от възрастта, капацитета на производственост, температурата, състоянието на зареждане, тока и дълбочината на разреждане, V2G е ефективен инструмент, който може да се използва за оптимизиране на условията на батерията, така че деградацията да бъде сведена до минимум.

Следователно, приемането на енергия от неактивен електромобил за захранване на мрежата всъщност запазва батерията по-здравословна за по-дълго време и същевременно токът, който батерията не използва, намира ново супер ефективно приложение. 


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Как ще работят батериите във времето е много интересен въпрос. Ето един интересен материал за блог
https://www.youtube.com/watch?v=b4IiO7jaIfI
Мисля че ще е интересно за много хора и ти умееш да го разкажеш готино.

ПЕТЪР ПЕТРОВ
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума