(#ElonTalks) Над 450,000 резервации за Model 3; Model Y новини; Tesla разработва нови батерии

Електромобили

В този блог: Новини за Tesla Model Y и по-интересното от срещата на Tesla с анализатори и инвеститори вчера 2 август.

Изпълнителният директор на Tesla Елон Мъск изненада всички по-рано тази година споменавайки, че Model Y, предстоящият малък SUV модел на Tesla, ще бъде изграден на изцяло нова платформа до края на 2019г.

Това беше промяна от оригиналния му план за изграждане на електромобила върху платформата на Tesla Model 3, за да бъде пуснат на пазара по-бързо, но изглежда с малко помощ, Мъск отново се е върнал на първоначалният вариант.

Когато говореше за новата платформа на Model Y по-рано тази година, той каза, че Tesla ще се спре да използва архитектурата на 12-волтовата батерия. Това би означавало край на оловно-киселинните батерии и различен начин за захранване на електрониката в колата. Мъск добави също, че в Model Y цялостното окабеляване ще бъде допълнително намалено и това ще опрости значително производствения процес.

Мъск поправи предишното си изявление по време на конферентен разговор с анализатори и инвеститори вчера и сподели, че "мениджмънта го е върнал от ръба на скалата на лудостта".

Той добави също, че би било по-целесъобразно Tesla да се опита да да пусне по-бързо изцяло електрически SUV модел на достъпна цена тъй като този сегментът е най-бързо растящият и Tesla трябва да се стреми да пусне по-достъпен изцяло електрически автомобил в него.

За съжаление той не сподели дали след тези промени се очаква Model Y да види бял свят по-рано, но ако съдим по предишния срок, който беше 2019г можем да очакваме първият прототип на колата още догодина. 

Елон обаче сподели интересна информация за компанията и статуса на различни проекти по време на срещата с инвеститори и анализатори вчера, на която бяха представени резултатите на компанията за второто тримесечие на годината. (Пълната версия на доклада тук).

Приходите за второто тримесечие на 2017 сa се увеличили до $2,79 милиарда въпреки прогнозите за спад до $2,1 милиарда, базирани на резултатите от първото тримесечие, които показваха приходи на стойност $2,7 милиарда.

Същевременно оперативните разходи са оптимизирани и са намалени от $925 на $908 милиона спрямо първото тримесечие на годината, а брутният марж показва, че процентът печалба от всяко ново превозно средство е нараснал до 27,9%, в сравнение с 27,4% през първото тримесечие.

Ето накратко и някои от по-интересните неща, които Мъск сподели по време на срещата:

  • Поръчките за Model S и X са се повишили с 15% през юли въпреки обявяването на Model 3
  • Резервациите за Model 3 са 455,000, а не 500,000, както бе обявено по-рано. Общата бройка е била над 510,000, но над 60,000 резервации са били отказани.
  • В Tesla вече работят над 33,000 души.
  • Gigafactory 2 в Бъфало ще бъде "електроцентрала на продукцията", докато планирането на Gigafactories 3,4,5 и 6 е в ход и до края на тази година ще бъдат обявени локациите за една фабрика в Китай и една в Европа.
  • Мъск сподели, че 80% от журналистите, които са тествали Model 3 по време на представянето са изявили желание да си купят колата, а други 15% ще обмислят.
  • Прогнозираният 25% марж на Model 3 ще се случи само няколко месеца след достигане на нивото от 5,000 на седмица, но със сигурност ще стане през 2018 г.
  • Има надежда за революционен пробив в технологията на батерия от определен тип (който не казва (твърди батерии?!)), но тя е процес на разработка и скоро надали ще бъде готова за публично представяне
  • Малко вероятно е да се направи друго увеличение на капитала. Компанията разполага с добър паричен поток и дори има неизползвана част от кредити.

Тествани са и батерии, които могат да се зареждат за 15 мин, но цената им би била много висока и на този етап компанията ще се придържа към използването на батерии с максимално висока енергийна плътност и конкурентна цена.

Елон също така каза, че въпреки увеличилите се наскоро новини за твърди батерии тази технология е много далеч от масово прилагане и преди 2020г. няма да присъства в никой масов електромобил.

Автономното пътуване от Лос Анджелис до Ню Йорк все още остава планирано за края на тази година въпреки че Мъск признава, че може да се окаже с яйце на лицето.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Кой коментира това

Коментиране като гост

0 / 9999 символно ограничение
Текстът трябва да е между 5-9999 символа

Потребителски рейтинг: 5 / 5

Звезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активна
 

Най-нови теми от форума