Tesla камион – 800 км пробег, 30 мин зареждане на Megacharger, 5 сек до 100

Електромобили

В този блог: Tesla показа бъдещия си камион със супер данни и очаквано производство от 2019 г.

Първото, което ни впечатлява, е зареждането за 30 минути за пробег 650 км, от Megacharger станция, както и това > 800 км пробег при магистрална скорост. За ядрената устойчивост да не говорим...

Гледахме представянето на камиона на Tesla на живо и досега не ни се беше случвало да видим някой да представя камион по подобен начин.

Фанфарите настрана, сметките на база предварителните данни са бая стряскащи за сегашните ни разбирания за мощност и разход на (електро)енергия.

Започваме от пробега. Според Мъск камионът ще може да минава по 800 км, пълен и с максимална скорост (около 100 км/ч) по магистралата. Ще рече, че полупразен и с по-ниска скорост ще мине над 1000 км?!? Последното, което е рентабилно при камионите е да се мотаят полупразни по пътищата, но разцъкваме варианти за спорта.

Сега малко предположения за разхода. Знаем, че един BYD електробус, например, харчи по около 120 кВтч/100 км. Камионът е доста по-тежък, но пък е със супер ниско челно съпротивление (0.36), а и рекупериращата система ще трябва и тя да е супер. Ако предположим едни 100 кВтч/100 км разход (ей това ми напомня за танка в казармата... хем че не с тия мерни единици) излиза, че батерията трябва да е с капацитет 800 кВтч.

------------

Добавка от 22:20: На своя сайт Tesla посочва 2 кВтч/миля разход, което е около 120 кВтч/100 км (или колкото на електробуса от горното сравнение).

------------

Мега пакет е, но след като обявиха (на същото събитие) новия Roadster с 200 кВтч батерия, щом на такава малка количка и предвиждат толкова голяма батерия, 800 кВтч или дори 1 мВтч за камион не звучат нереално.  

Продължаваме с информацията, че след половин час зареждане може да мине 650 км. Ако по горната хипотеза приемем, че батерията е 800 кВтч и пробегът е 800 км, щом за половин час пълниш като за 650 км, значи за това време зареждаш към 650 кВтч ток. Това от своя страна означава мощност на зареждане над мегават и половина. За един камион. О, ъ!

Иначе казано, на един ТИР паркинг 20 камиона да се зареждат едновременно значи да имаш 20 мВт мощност. По като на електроцентрала с паркинг бие.

ОК, след като се понасмятахме на сляпо, ето какво знаем до момента за камиона:

  • Батерия: Капацитетът все още не е обявен
  • Пробег: 800 км при магистрална скорост
  • Електромотори: 4, по 2 на всяка ос зад кабината
  • Ускорение 0-100 км/ч празен: 5 сек.
  • Ускорение 0-100 км/ч пълен: 20 сек.
  • Товарен капацитет: 40 тона
  • Коефициент на челно съпротивление: 0.36
  • Зареждане: 650 км за 30 мин
  • Производство: от 2019 г

На самото преставяне на сцената бяха изкарани два камиона. Семпъл и обтекаем дизайн, но и нещо специфично – шофорската седалка е по средата в кабината, което според Мъск помага на видимостта. Някой шофьор с опит да сподели мнение по въпроса в коментарите?

А, още нещо интересно покрай яките цифри отгоре. Ускорението. То бива, ама камион за 6 секунди 100! Няма да има удържане тая хала. И кой кого ще задминава сега да видим? И другото е стряскащо – пълен за 20 секунди до 100. Направо ти докарат зеленчуците готови нарязани на салати.

Как са го тествали още не се знае, но Мъск каза, че камионът можел да движи със 100 км/ч по 5% баир (дизеловите можели с около 75 км/ч).

Накрая остана да поразсъждаваме за производството. Тук има интересни улеснения като това, камионът ще ползва същите електромотори като за Model 3. Еее, друго си е да кажеш, че моторът ти е като на камион, макар че асоциацията е тотално различна. Ще е от помощ за производството, но то сега за Model 3 върви още сравнително бавно, та има много за скалиране и оптимизиране, докато се стигне до камиона.

Батериите ще са подобни на стационарните, обаче, което е по-различното. Любопитно е как така, защото обикновено тези батерии са доста различни от тракционните, които трябва да отдават огромна моментна мощност. Но е просто едно от многото странни неща около този камион.

Съвсем като за финал – "Tesla Armor Glass" как ти звучи? Това, според Мъск, е стъкло, което "оцелява след ядрена експлозия; ако не, ти връщаме парите." Готино обещание, предвид че няма да има на кого да връщат пари :).

Айде ти си наред да се изкажеш за цялата тая щуротия в коментарите.

Опа, ето го и видеото:

Хора в тази дискусия

Коментари (5)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Ivo

И аз така, "Ъъъ, какво беше това!" Зареждане над мегават!? Ааа това чудо какво представлява ... как се захранва ... искам да си зареждам електромобила на него Няма да мога и да се раздвижа малко и батерията ще е пълна до горе. Много въпросителни . Относно Roadster на драг състезанията няма да има равен. То модел С ги бие всички подред какво остава за този хубавец.!

  Прикачени
  Последно редактиран Преди 1 година от Ivo Ivo
  1. Мартин Хаджистойков    Ivo

Мани ма то май ще е над мегават и половина... (на парче)

  Прикачени
  гост
  1. Ivo    Мартин Хаджистойков

Според мен Тесла ще започнат изграждане на Електростанции ( като бензиностанциите), защото трябва доста площ,табла и т.н. за подобни зареждания

  Прикачени
  Последно редактиран Преди 1 година от Ivo Ivo
  1. гост

Това е звяр и тотално ще промени инфраструктурата за зареждане. Но в предвид капацитета му и 10 АЕЦа с по 2000 МВ, няма да ни стигнат да боб служи ме 10% от наличния ас то парк. Но ще видим

  Прикачени
  гост
  1. Стоян    Anton

Какъв АЕЦ, виж в коя епоха живеем!

Илон каза, че ще се захранват от слънцето.
Дори зареждането да е от мрежата, пак ще се ползват батерии, което да се зареждат бавно от мрежата, а после да отдават акумулираната енергия за кратко време.

  Прикачени
  гост
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна