Евтина Renault електричка като за Китай (и други)

Електромобили

В този блог: Карлос Гон обяснява как Renault ще направи евтин Kwid на ток за китайския пазар.

А след това и за други, тъй като няма причина да се ограничават с един голям пазар, след като нещата там проработят...

В Китай и Индия се работи много здраво за пускане на евтини електрички на пазара. Основната причина според хора като изпълнителния директор на вече най-големия в света авто алианс, Renault Nissan Mitsubishi, Карлос Гон, е в това, че в Китай "Не можем да продаваме LEAF, твърде скъп и твърде сложен е; не можем да продаваме и Renault Fluence, защото и той е твърде скъп. Какво се продава в Китай? Евтини електро коли. Затова ангажираме инженери от алианса да разработят евтин [Renault] Kwid EV за Китай. Точно карах колата в Китай. Ще бъде много интересна кола на много ниска цена. И след като проработи в Китай, няма причина да не я изнесем за Индия, Бразилия, Близкия Изток..."

Това ни прилича много на същия "ангажимент" за инженерите на Mahindra. Е, очевидно с мобилизация, въображение и оптимизация евтини електрички са възможни още сега. Ако съдим по модели като "индийската Dacia" за €12,000 е ясно, че на такива ниски цени има компромиси. Нисък пробег, не особено впечатляваща динамика и други. Важното е, че е възможно да се направят евтини прилични коли на ток, които да вършат работа.

Най-вероятно въпросният Renault KWID за китайския пазар ще е с показатели сходни с тези на индийската електро Dacia. И едва ли е случайно, че двете новини идват по едно и също време. Все пак, за да могат да правят Dacia на ток, индийците трябва да вземат необорудвани купета от френско-японския концерн.

Иначе, плановете на Renault са да пусне първи електромобили на индийския пазар през 2022 г. За да се получи, по-скоро ще трябва да произвеждат в Индия, отколкото да внасят от Китай, но като цяло ще им помага много и това, че всичките бъдещи електромобили на компанията ще са базирани на обща Renault/Nissan/Mitsubishi платформа. Може и да не беше успешен модел, но да не забравяме, че първият съвременен масов електромобил беше Mitsubishi iMiEV, който излезе на пазара през 2008 г. Имат много преднина RNM, а и опитът на Mitsubishi вече им е подръка, но и конкуренцията се засилва с много бързи темпове.

Хайде, че не само в Китай се търсят евтини електрички.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Кой коментира това

Коментиране като гост

0 / 9999 символно ограничение
Текстът трябва да е между 5-9999 символа

Потребителски рейтинг: 5 / 5

Звезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активна