DHL също си поръча Tesla Semi; Model 3 официално с 518 км градски пробег и нова SUV концепция от VW

Електромобили

В този блог: Още поръчки за Tesla Semi от големите куриерски компании, нова EV концепция от VW и официален пробег за градско и извънградско каране на Tesla Model 3...

Едва две седмици изминаха от официалното представяне на Tesla Semi и въпреки че камионът ще бъде наличен чак след две години редица големи компании вече направиха предварителни поръчки.

Към тях се присъедини и DHL с поръчка от 10 камиона, които компанията ще използва за тестове на дълги разстояния и за доставки между различните офиси в САЩ.

DHL е била от малкото компании тествали камиона преди той да бъде официално показан и вероятно екипът е останал достатъчно доволен, за да направи поръчката и да чака 2 години за нея. Срокът обаче надали ги притеснява много, тъй като си имат собствено производство електрически ванове за доставки, които продължават да се увеличават с всеки изминал ден.

Все още няма точна бройка на предварително резервираните Tesla камиони, но засега сметките показват, че поне 200 камиона са резервирани от компании като WalMart, Loblaws, Ryder и J.B Hunt.

Tesla Model 3 официален EPA пробег 

Информацията за пробега на Tesla Model 3 не е нещо ново, но реално чак сега тя излиза официално в мрежата с точните цифри за градския и извънградския пробег на колата, както и нейната цялостна ефективност. 

По предварителната информация на Tesla версията на Model 3 с голямата батерия би трябвало да изминава 499 км с едно зареждане и последните EPA тестове потвърдиха тези цифри за среден пробег на Model 3. 

В градски условия с едно зареждане могат да се изминат 518 км, а при магистрално каране пробегът спада до 476 км, а средно това прави 499 км каране с едно зареждане.

Това официално прави новото превозно средство на Tesla вторият най-ефективен автомобил в света, според EPA. Това е 131 MPGe за шофиране в града, 120 MPGe на магистралата и 126 MPGe комбинирано. Model 3 отстъпва по ефикасност единствено на Hyundai Ioniq Electric, който седи на върха на ефективността със своите 136 MPGe по американския метод за засичане.

Впечатляващо е, че корейците успяха да  постигнат такава голяма ефективност с 28 кВтч батерия и пробег от около 200 км с едно зареждане. Но впечатленията ни от Автосалон София не са точно за такова лидерство в ефективността...

Tesla може би има шанс да го подобри този резултат с базовата версия на Model 3, който се очаква да има 50 кВтч батерия. Очакваната ~ 10% разлика в теглото би трябвало да направи колата по-ефективна, но дали това ще е достатъчно, за да победи Ioniq по ефективност все още е неясно в този момент. Поне по тези официални показатели.

VW с поредната концепция от бъдещето 

В духа на демонстрацията на електро концепции, която вече стана тенденция през цялата 2017 г., VW показва CROZZ електро SUV от бъдещата серия I.D...

Новият SUV ID. CROZZ вече го видяхме в Европа по време на изложението във Франкфурт през септември, но чак вчера беше и официалната му премиера в САЩ.

Футуристично изглеждащото возило обаче е само на показ и желаещите да се сдобият с него ще трябва да почакат най-малко две години, защото е планирано за пускане в продажба през 2020 г. Преди това предстои първият масов електромобил на VW, който се очаква в Европа през 2019 г.

 

Концептуалните автомобили на VW се очаква да послужат като основа на поредица производствени модели, изградени на новата електрическа платформа на VW.

Бавят се много германците, но типично в техен стил вероятно искат да излязат с достатъчно конкурентно вместо да бързат да пускат някакъв електромобил. 

Трябва да се отчете и това, че на всички тези компании им предстои голямо преструктуриране и подобни промени биха отнели не малко време. Tesla обаче ги принуждава да действат все по-бързо и макар повечето да показват само концепции засега определено тази година се видя сериозно раздвижване при повечето от тях.

Следващата година ще е много интересна и очакваме още от средата на годината темповете започнат да се увеличават значително – както при изграждането на зарядна инфраструктура, така и при предлаганите на пазара електромобили.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Кой коментира това

  • нещо ми подсказва, че рекламата на VW е по-скоро към китайския пазар, или пък да не е наобратно ...!??
    Интересно догодина какво ще е новото от изток, а то ще е много със сигурност! :)

  • Да, те си го казаха, че Китай им е приоритет като цяло заради мандатите и ще натискат основно там и Европа до 2020. Те ако не се позиционират добре в Китай ще загубят много в полза на местните, които вече бълват евтини коли на пусия

Коментиране като гост

0 / 9999 символно ограничение
Текстът трябва да е между 5-9999 символа

Потребителски рейтинг: 5 / 5

Звезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активна