По-бързо зареждане с 450 кВт мощност искат BMW и Porsche

Електромобили

В този блог: Още по-мощни зарядни станции искат да направят BMW и Porsche.

В BMW и Porsche вече работят заедно с други големи автопроизводители като Mercedes и Ford по инсталирането на ултра бързата IONITY електрическа мрежа за зареждане на електромобили в Европа.

Досега от най-мощните 350 кВт устройства са инсталирани едва няколко (пред салон на Porsche в Берлин), но те са на практика неизползваеми в пълната си мощност, защото сега няма електромобили с батерии, които да работят с такава. Засега най-голяма мощност на зареждане имат електромобилите на Tesla – до 145 кВт.

Въпреки това в BMW и Porsche вече работят по проект за нови още по-яки зареждачки с до 450 кВт мощност. BMW ръководи проекта чрез консорциума "FastCharge" в партньорство с други компании като Porsche, Allego, Siemens и др.

Интересното е, че германското федерално министерство на транспорта и цифровата инфраструктура подкрепя проекта с безвъзмездна помощ в размер на 7,8 милиона евро, която се контролира от Националната организация за технологии за водород и горивни клетки (NOW).

От там вече потвърдиха, че по-голямата част от проучванията ще са фокусирани върху подобряване на скоростта и мощността на зареждане, чрез използването на съществуващата система за комбинирано зареждане (CCS), но при напрежение 900 волта и ток 500 ампера, за да постигнат мощност от 450 кВт.

Проучващият екип смята, че тази мощност ще бъде идеална за зареждане на електромобили с голям пробег в рамките на 15 минути.

BMW пише в прессъобщение днес:

"Съвместният проект проучва всички аспекти на бързото зареждане в практическо приложение с цел въвеждане и производство на необходимите технологии в промишлен мащаб. Проектът също така проучва предпоставките и процесите за работа с ултра бързи системи за зареждане, включително автоматизиран процес на регистрация и таксуване за клиентите."

Вече се обсъждат и спефицичните начини за охлаждане на зарядните кабели, щепселите и захранващите контакти на автомобила по време на процеса на зареждане.

450 кВт звучи като разумна цел за леките автомобили, задвижвани от батерии. Знаем, че по-големите акумулаторни системи в електрически камиони и автобуси могат да се зареждат с по-висока мощност (600-800 кВт), но леките автомобили никога няма да носят такива големи батерии и тяхната граница ще бъде значително по-ниска.

Като се има предвид, че времето за зареждане е от значение само за пътувания на дълги разстояния или за търговски цели, в действителност не съществува чак такава необходимост от зареждане на електрическите автомобили със скоростта на зареждане на резервоар с бензин, както повечето хора си мислят.

Въпреки това, 15-минутно зареждане определено ще направи пътуванията на дълги разстояния с електрическите автомобили значително по-удобни, отколкото са днес.

Много е важен и въпросът с инфраструктурата. Такава просто не съществува. Ако искаме на едно място 10 зарядни колонки с мощност 450 кВт всяка да отдават своята максимална мощност едновременно, ще трябва да изграждаме нещо като малки местни електроцентрали с мощност по няколко мегавата.

Tesla отива доста по-далеч и вече изгради станции с по 40 устройства на няколко места в света. Искат се големи мощности, но нима за дупченето на океаните и всичко след това, за да сипем литри гориво в резервоарите се иска малко?

  • Няма открити коментари

Коментиране като гост

0 / 9999 символно ограничение
Текстът трябва да е между 5-9999 символа

Потребителски рейтинг: 0 / 5

Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна