Електрическият Rivian R1T пикап с до 180 кВтч батерия и над 600 км пробег

Електромобили

В този блог: Повече подробности и снимки за предстоящия електро пикап на Rivian.

Първоначално обявените тех. данни на Rivian звучат супер прилично, пък и самият пикап изглежда добре и се отличава с нетипично оформление на предните светлини.

Като за начало, впечатляващи са четирите електромотора с мощност 147 кВт всеки, като общата мощност може да се конфигурира от 300 кВт до 562 кВт (към скоростната кутия).

Различните нива на мощност могат да се конфигурират с различен капацитет на батерията, която в топ варианта е най-голямата, за която сме чували досега. Ето трите възможности:

  • 105 кВтч;
  • 135 кВтч; и
  • 180 кВтч.

Според компанията, това дава съответно пробег (с едно зареждане):

  • 370 км;
  • 480 км; и
  • 640 км.

На този етап екипът на Rivian работи за DC зареждане с мощност до 160 кВТ и 11 кВт AC бордово зарядно, с което обаче зареждането, особено на най-голямата батерия, ще е доста бавно (вероятно около 20 часа), а би могло да се сведе до под 10 часа (5-7 часа за по-малките батерии) с второ 11 кВт зарядно за обща AC мощност 22 кВт.

rivian-r1t-elektricheski-pickup-zarezhdane

Това вече става популярно като подход и в Rivian го предприемат също – да разположат цялата задвижваща система на модулна платформа, която може да се модифицира или надгражда.

Функционално, Rivian R1T е 5-местен, но има и интересно отделение за багаж зад задната седалка, оформено като напречен тунел. Предният багажник е доста голям и очакваме бързо да започне да става привлекателна добавка за все повече хора. Ще иска известно време да свикнем, че там, където сега има много метал, маркучи и кабели, е празно и можем да ползваме място за багаж или каквото ни е полезно или необходимо.

rivian-r1t-elektricheski-pickup-cargo

Като цяло R1T може да идва леко къс за някои приложения, но изглежда достатъчно добре преценен и освен това може да тегли до 5 тона. Това със сигурност ще намалява пробега, но няма как – за дърпане на тежък това си е нужда допълнителна енергия.

Друго удобство е, че в каросерията отзад може да се включват различни електроуреди или да се зареждат (батериите на) някакви устройства.

Поне в концептуалната версия интериорът е добре пипнат с премиум усещане, което се подсилва особено много от модерните големи екрани, които все още далеч не са типични за този клас возила.

rivian-r1t-elektricheski-pickup-interior

Отпред предстои да разберем, дали различното оформление на светлините ще допадне на достатъчно много хора, за да направи Rivian R1T популярен, като имаме предвид, че един различно изглеждащ или екстравагантен елемент е в състояние да изстреля нагоре продажбите или да потопи изцяло нов продукт борещ се за вниманието на публиката.

Ще следим развитието на Rivian в следващите две години, както и за сигнали дали компанията ще се пусне и на европейския пазар.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума