Шантав проблем с Tesla Model 3 – труден за намиране, но закован на третия път

Електромобили

В този блог: Вероятно единичен случай, но труден за откриване и е ценно да се знае за него.

В момента в Tesla ври и кипи по увеличаване на производството и доставките на Model 3. В резултат, а и бидейки съвсем нова кола, изникват разни проблеми и някои от тях се оказват трудно откриваеми в сервизите на компанията.

Това с трудното откриване на проблеми по колите и подобните случаи в сервизите го знаем добре. Вероятно се е случвало на повечето от нас в някакъв момент. Случило се е и на един от първите Model 3 собственици, който описва преживяването в YouTube.

DamienG притежава Model 3 от три месеца и за това време колата е репатрирана три пъти след изкарване на различни грешки и отказ да включи на скорост, въпреки че е само една :).

Първия път човекът успял да си закара колата вкъщи, но след нощния престой в гаража проблемът се завърнал. Колата била закарана в сервиз на Tesla, където прекарала четири дена, през което време техниците сменили порта за зареждане, вратичката му и ECU модула. След това преценили, че колата вече е наред, но още на следващото пътуване се появил нов проблем.

Още четири дена в сервиза, поправка и колата отново е на пътя. Но скоро отново се появили проблеми и се наложило трето посещение на сервиза. Хората там се почувствали кофти, предложили на Деймиън да го изведат на вечеря или да му подарят оригинални аксесоари. Той си избрал безплатно дистанционно. Tesla го пусна наскоро – първончално не се предлагаше, тъй като в компанията смятали, че вече не е нужно, но хората си го търсеха.

Опа, момент, това е интересно. Някой с подобно преживяване при дилър (у нас)? Вечеря? Хе!

ОК, по важното е, че проблемът бил обсъден на регионална среща в Tesla и някак са успели да локализират мистериозния причинител.

Оказало се много логично, но и шантаво – не затегнат болт за заземяване!

Това ме връща на книгата, която си купих наскоро – Earthing. The most important health discovery ever? В нея се показват (или ни се припомнят) основни неща за живота. А именно, колко важно е заземяването за човешкия организъм. Чрез него се "източваме" в земята, което оказва постоянен ползотворен ефект върху здравето. Трудно ще е да обхвана темата в този кратък блог, затова, ако ти е интересно, потърси книгата, резюме за нея (жалко, но я няма на български) или повече инфо по нета.

Та, за електромобилите и въобще за автомобилите, заземяването също е от съществено значение. Може да си спомняш гумените ленти с надпис антистатик закачeни в задната част на колите през 80-те, които се допираха в земята. Е, те имат значение. Сега методите може да са други (ако има такива), но така или иначе масово не знаем и не обръщаме внимание на заземяването, например като носим всякакви силно изолиращи ни от земята обувки. ОК, обикновено не можем да ходим боси в града, но важността на това и връзката му с множество драстично увеличили се заболявания от Втората световна война насам се описват в книгата.

Едно кратко коледно отклонение тук – при проверката на текста, преди да го публикувам, открих, че съм написал зазеЛяването. Коледа, е, зелето е навсякъде по трапезата и явно е обзело повечко мислите ми, поне временно :). Нещата са коригирани, но и зазеляването (с кисело зеле най-вече), и заземяването, са доста полезни неща за човека.

Случва се, на хората каращи електромобил, да имат проблеми със зареждането. Често те са свързани с липсващо или лошо заземяване, при което колите отказват зареждане, мятат различни грешки и дори блокират. Заземяването наистина е от основно значение. Със сигурност има достатъчно материали на български, затова моля да ме извиниш, че предоставям този по темата, но на английски, който като (може би не)странно съвпадение по време на писането на този блог получих по мейл – че сега се връщам към коледните неща и спирам с ровенето по нета :).

Вероятно проблемът на Деймиън е единичен или поне рядък и ето че след като в Tesla са го открили, ще внимават повече при сглобяването на колите. Съответно, ако във времето се появяват мистериозни проблеми в нечий Model 3, може първо да се търси това лесно разрешение – простичко завиване на болт.

Ето и видеото на DamienG:

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Ivo

В повечето случаи големите проблеми се решават по елементарен начин и не говорим само за возила на четири гуми, а и в живота. Весели празници.

  Прикачени
  гост
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна