Драстично орязване на субсидиите за електромобили в Китай

Електромобили

Държавните субсидии за електромобили в Китай ще намалеят драстично, а от следващата година се планира те да бъдат изцяло премахнати.

От китайското правителство споделиха, че намаляват субсидиите за електрически превозни средства, за да насърчат местните производители да разчитат повече на иновации, а не на правителствена помощ, тъй като индустрията се развива и разходите падат.

Съкращенията в размера на субсидиите обаче изненадаха всички и се оказаха доста по-драстични от очакваното, което доведе и до спада на акциите на някои от големите производители на електромобили в страната.

Субсидията за електромобили с пробег от 400 километра и повече ще бъде намалена наполовина, до 25 000 юана ($3,700 долара), а за да може да се вземе електромобил с държавна субсидия, той ще трябва да има пробег от поне 250 км, а не 150, както досега.

От правителството предупредиха за плановете си да намалят субсидиите и да ги прекратят напълно след 2020 г., въпреки че все още липсват конкретни подробности.

Докато финансовата подкрепа за покупки стимулира бързия растеж на китайската електроиндустрия, има опасения, че автопроизводителите са прекалено зависими от субсидиите и това пречи на разработването на нови технологии и по-добри превозни средства.

Министерството на финансите също призова местните власти в Китай да премахнат субсидиите за покупка на електрически превозни средства, включително автобуси и камиони, след тримесечен гратисен период, започващ от тази седмица.

Освен това, общинските субсидии също ще бъдат значително намалени, а някои ще бъдат напълно премахнати на по-късен етап.

Според изчисления на Блумбърг общото намаление на субсидиите ще бъде около 67%, ако съкращаването на централните субсидии се съчетае с пълното премахване на местните субсидии за електрическо превозно средство с пробег от поне 400 км.

Една от основните причини за този ход на правителството вероятно е големият обем злоупотреби със субсидии, които са регистрирани през последните няколко години.

Над 20 местни автопроизводители са заподозрени в измами със субсидии и от миналата година насам списъкът с електромобили отговарящи на условията за държавно подпомагане при покупка се променят редовно.

Хора в тази дискусия

Коментари (3)

Оценка 5 от 5 на база 1 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Че какви злоупотреби правят ония? Хем трябва да си избереш кола с голям ел пробег и ти намалят субсидията. $3к на фона на $50к автомобил е нищо.

Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Така трябва да бъде, иначе скоро няма да има автомобили на достъпни цени с междуградски пробег.
Освен това, що се касае за България трябва да се намери начин непрекъснато да се "набива канчето" на измамниците, които уж са се заели да развиват зарядната инфраструктура.

EC
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Предупредих, че ще блокираме при подобни изказвания. Каква им е целта? И кои са измамниците?

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари