Porsche Taycan - зареждане с 350 кВт не сега, а от 2021 г. и без шофиране с един педал

Електромобили

Няколко месеца преди официалното представяне на Porsche Taycan на автосалона във Франкфурт през септември 2019 г. тестовете на модела продължават и се появява нова информация. В мрежата попаднахме на тестване на зареждането на Taycan, което разбираме, че отначало няма да е с обявения максимум.

Рент-а-кар компанията Nextmove пусна снимки на шест Taycan тестови коли, закачени за EnBW бързи зарядни устройства на магистрала А8 на север от Улм. Зареждачките са с мощност до 300 кВт, но според германския електромобилен блог Electrive тези тестове показват, че първоначално Taycan ще бъде пуснат на пазара със зареждане до 250 кВт, а обявената 350 кВт мощност ще е възможна от 2021 г.

Изникват и още нови подробности за версиите на Taycan и евентуалните им имена:

Taycan S

  • Батерия - 80 кВт
  • Електромотор - Заден с мощност между 240 и 280 кВт
  • Базова цена - ~€90,000

Taycan 4S

  • Батерия - 80 кВтч
  • Електромотор - преден и заден с обща мощност между 320 и 360 кВт

Taycan Turbo и Taycan Turbo S

  • Батерия - 96 кВтч (34 модула всеки с по 408 LG Chem клетки)
  • Електромотори - Преден 160 кВт, Заден 300 кВт

Рекуперацията е с мощност 250 кВт, което отговоря на мощността на зареждане, въпреки че двете са съвсем различни неща.

Тук обаче идва нещо, което е разочароващо за мен, както и за други хора, видно от коментарите по мрежата. Taycan ще е различен от други електромобили по отношение на рекуперацията. В Porsche не придават голямо значение на шофирането с един педал и автоматичната рекуперация (отпускане на педала за ускорение) на Taycan е много слаба, защото основното усилие е "закачено" към крачната спирачка. Според проект мениджъра на Taycan, Щефан Уекбах "една спортна кола не трябва да намалява когато вдигаш крака си от педала за ускорение, а да продължава да се плъзга с максимално възможната инерция".

Това дори звучи малко аматьорско като изказване, особено от инженер на такова ниво. Hyundai IONIQ, например, както и други електромобили, има лопатки за нивата на рекуперация зад волана. Не ти трябва никаква - сваляш с дясната до нула и се плъзгаш колкото ти трябва или можеш. Искаш най-силната - дръпваш три пъти лявата лопатка и колата усилва осезаемо степените на намаляване.

Ясно е, че компания като Porsche няма как да омаловажи акцента върху спирачните системи на своите коли. Жълти или червени, те са важна част от култа към Porsche. Но в инженерна компания с нивото на Porsche абсолютно могат да предложат и двата варианта - и силна крачна, и адекватна автоматична чрез степенуване, вместо да излизат с обяснения от типа на горното, което може да отдръпне много хора. За момента явно залагат на същия модел на спиране като при ДВГ вариантите.

Откъм динамични характеристики имаме максимална скорост 250 км/ч, ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3.5 секунди и до 200 км/ч за под 12 секунди. Тези данни бяха обявени наскоро в Шанхай и въпреки че не беше посочен вариант, предполагаме, че са за Taycan Turbo S.

Хора в тази дискусия

Коментари (4)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Taycan Turbo? WTF?

asdasd
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Невероятно!?
Жалко за немската автомобилна индустрия ... затъва грандиозно с тия темпове на "развитие"!
След 2 г ще пуснат на пазара автомобил, който още сега е с недостатъчно конкурентни показатели, висока цена и без екстри!
Явно се надяват всички останали авто-производители да заспят дълбоко!

nedi alex
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Да де, ама къде е останалата немска конкуренция? Къде са БМВ и Мерцедес? Какво стана с SLS AMG ED, или с изцяло на батерия i8? Толкова много дизел са вдишали, че никакви ги няма.

Влади Иванов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Не съм съгласен с автора за това със спирачките. До сега всички ел. коли излизат като някакви зелени алтернативи на ДВГ. Радвам се че Порше не залагат на икомичността ами правят алтернативен спортен автомобил на ДВГ автомобилите без да се опитват да удължават пробега с регенерация. Затова са направили 350квт зарядно за да не ти пука за това че ти пада батерията. Не мисля че някой клиент до сега се е интересувал колко му гори поршето, така че явно това не е важно за техните клиенти. Не мисля...

Не съм съгласен с автора за това със спирачките. До сега всички ел. коли излизат като някакви зелени алтернативи на ДВГ. Радвам се че Порше не залагат на икомичността ами правят алтернативен спортен автомобил на ДВГ автомобилите без да се опитват да удължават пробега с регенерация. Затова са направили 350квт зарядно за да не ти пука за това че ти пада батерията. Не мисля че някой клиент до сега се е интересувал колко му гори поршето, така че явно това не е важно за техните клиенти. Не мисля че някоя леличка караща приус щеше да им стане клиент ако имаха регенерация.

Спортните автомобили често се карат с 2 крака и се натиска едновременно газ и спирачка, може би това е свързано с липсата на регенерация.

Виж още
асдасд
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума