Volkswagen ID.3 премиера с три вида батерии и нов за марката интериор

Електромобили

Точно преди старта на автосалона във Франкфурт, след три години разработки и тестове, Volkswagen показа производствената версия на новия електрически ID.3.

Базиран на също новата модулна платформа за електромобили (MEB), ID.3 е първият от 70 нови електрифицирани модела, които по време на представянето изпълнителният директор на VW Херберт Дийс обеща, че компанията му ще изкарва на етапи на пазара до 2028 г. Казваме електрифицирани, защото очакваме тази бройка да включва плъгин хибриди.

Техническите данни на ID.3 са до голяма степен известни и VW обеща цена под €30,000 за базовия модел. Първото издание на модела, обаче, което според компанията е разпродадено (30,000 броя), се предлагаше на цена от €40,000.

volkswagen-id3

При сегашното ниво на технологиите батерията определено е най-дискутираният компонент на електромобилите, но според нас в бъдеще това ще се промени. Смятаме, че фокусът ще се измести към електромоторите (и техническите решения около тях) и в частност към тяхното управление (контролерите). И към "екстрите", които стават все по-дигитални (пример - хед-ъп дисплеят с добавена реалност на ID.3, за който ще стане дума по-долу).

ID.3 Батерии

Ето и вариантите, които VW обяви (и всъщност бяха известни още преди дебюта на модела):

  • 45 кВтч
  • 58 кВтч
  • 77 кВтч

Първоначалните данни за пробега варират от 350 до 550 км по WLTP цикъла, откъдето с известно изваждане обикновено се получават реалните километри. Ако вземем за пример най-голямата батерия, при 14 кВтч/100 км разход са постижими точно 550 км, но предстои да установим какъв ще е разходът на енергия на ID.3.

volkswagen-id3

ID.3 идва със 100 кВт DC зареждане и според компанията версията със средна батерия ще е способна на:

  • 58 кВтч
  • 420 км пробег
  • При 100 кВт DC зареждане за 30 мин – 290 км пробег по WLTP или 200 км магистрално

Това е нещо като от три бургера да ти предлагат най-изгодно онзи, който искат да вземеш. В случая, средната версия на ID.3 седи много добре откъм данни и верояно ще е предпочитана от мното хора, особено след като започнем да свикваме, че повече не означава задължително по-добро или по-използваемо. Защото цената има значение и с увеличаване на конкуренцията при електромобилите ще има все по-голямо значение.

volkswagen-id3

Интериор

Поне на автора на този блог, новото свежо тритоново оформление на снимката отдолу допадна много, допълнено с вече ставащите тенденция по-голям централен и отделен екран пред шофьора.

След като Tesla пусна своя супер семпло оформен отвътре Model 3, с големия 15-инчов централен екран, този дизайн в интериора на колите вероятно винаги ще предизвиква някакво сравнение с Model 3. При ID.3 централният екран е с размер 10 инча и е най-вече с инфотейнмънт предназначение.

volkswagen-id3

На централния екран правят впечатление големите елементи (цифри и въобще данни), което отличава ID.3 от повечето електромобили досега. В някои модели елементите и цифрите са особено малки, което не допринася за лесното им отличаване по време на път.

volkswagen-id3

Въпросният хед-ъп дисплей споменат в началото или Augmented Reality HUD" се предлага като опция и дава по-широка и реална картина на навигацията и други данни на предното стъкло, където видимостта ние най-добра и не се налага да сваляме погледа от пътя.

Размери

Обикновено не акцентираме на този показател в отделна секция, но това е нов модел, който ще бъде сравняван с Golf. VW  иска да отличи ID.3 като по-модерна и дори малко футуристична кола, въпреки че размерите наистина са близки до тези на Golf:

  • Дължина – 4.26 м
  • Ширина – 1.80 м

Но това е цялата прилика, защото пропорциите на ID.3 са съвсем различни, с по-голяма колесна база, която електромобилната архитектура позволява.

Електроника и сензори

ID.3 е пълен с такива и на този етап ще са достатъчни за функции като смяна на лентата или аварийно спиране с разпознаване на пешеходци. VW очевидно не бърза с хардуера и софтуера за изцяло автономно задвижване, както Tesla, което ни допада по различни причини.

Цени

Това, засега, е едно от малкото неща, които все още не са изцяло разкрити за ID.3. Както стана дума, вече резервираните 30,000 бройки от първото издание бяха обявени на цена над €40.000 и на представянето компанията обяви, че базовият модел ID.3 ще се предлага под €30,000. За тази базова версия освен батерията обаче няма повече яснота за техническите данни, което ни оставя с въпроса доколко ID.3 ще бъде кола за всички, както е обявен.

Първите доставки се очакват в Германия в средата на 2020 г., като в следващите месеци би трябвало вече да е налична много повече информация за ID.3.

Хора в тази дискусия

Коментари (4)

Оценка 5 от 5 на база 1 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

По малка от Модел 3, но в Сащ ще струва колкото него и ще минава по-малко километри

Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Много ми харесва от вън, но вътре е ужасно. Трябваше да запазят интериора на Голф

сдф
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Цената е сравнима с тази на Leaf. E-Corsa и тя ще бъде около тази цена, може би и малко по-евтина, та не разбирам защо VW решиха, че това ще е успех като Бийтъл или Голф за компанията.

Веселин
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

И един поглед към ...
ID.4:
VW Crozz (ID.4) Price Could Undercut Tesla Model Y By ~$24,000

Филип Борисов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари