Renault ZOE автономка с (не)обичайно голяма врата

Електромобили

Една за теб, една за мен, всяка четириврата кола си има врати за отпред и отзад. Така е и при електрическия Renault ZOE. Но не и при един по-специален (даже два), който има една цяла, защото така е по-удобно.

Необичайно, защото нито е практично, нито е обичайно. С малки екстравагантни изключения тук там, огромни врати в стил една вместо две... просто няма такова нещо.

Но пък има един вариант, в който това ще заизглежда съвсем обичайно. Автономка.

Все повече се приближаваме до това колите да се управляват изцяло сами. Ще мине още някоя и друга година, но това ще стане обичайно. И тогава няма да изглежда странно да има една огромна врата, защото тя е за всички. Влизаш и сядаш с лице към хората пред теб. Ще е друг тип пътуване.

renault-zoe-avtonomen-elektromobil-otstrani

Сега сме още още някъде из тестовите етапи и демонстрациите. Точно такава върви от 14-ти октомври до 8-ми ноември в Париж, където стотина участници ще използват автономен Renault ZOE за пътувания като част от проекта Paris-Saclay Autonomous Lab.

Идеята е да могат да използват споделено самоуправляващият се ZOE прототип, за пътувания до някое от училищата или лабораториите в кампуса, за обяд, да идат на фитнес или нещо друго.

Инженерите на Renault са изработили две коли, с различно оборудване:

– ZOE такси #1:

Голяма крилата врата по цялата дължина на колата, която позволява директен достъп до предните и задните седалки;

Отсек от колата заделен само за наблюдаващия инженер – няма шофьор или оператор (само наблюдател от Renault), но все пак засега има човек за гарантиране на сигурността;

Седалки с индивидуални екрани, тонколони и USB портове, създавайки собствен кът за всеки пътник.

– ZOE такси #2:

По-голяма задна врата отдясно, хем за улеснен достъп, хем да е по-защитено откъм тротоара;

Модифициран интериор с обърната назад предна седалка;

Екрани за всеки пътник.

И двете коли могат да се резервират или извикат през мобилно приложение и спират по път за качване на нови пътници. Алгоритъм насочва по-близката кола към съответното място откъдето има заявка като същевременно приложението показва времето за пристигане на колата.

В рамките на кампуса са обособени 12 точки за качване и слизане, разположени оптимално спрямо най-използваните зони.

Докато пътуваш на екрана в колата получаваш известия когато идват заявки за пътувания от други хора.

И понеже е автономка и не караш, има звукови предупреждения ако задремеш и ти наближи мястото за слизане, както и релаксиращи звуци и други аудио симулации.

За масаж не става дума в материала на Renault, но нямаме съмнение, че това ще бъде основна екстра в автономните електромобили.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения