Най-лекият и изненадващ е-байк кит досега – 1.6 кг и 600W

Електромобили
В този блог: Доброто старо динамо преобразено в кит за електро задвижване на велосипед.

В България има избор от е-байк китове и лесно можеш да си поръчаш да ти сглобят електро колело. Велосипедите на ток са основно два вида – педелек и е-байк, но ето че откриваме и трети вид...

Германците от Velogical решили да подходят различно, за да избегнат използването на по-тежка батерия, с която да се захранва електромоторът.

Затова тръгнали от принципа на динамото, защото така или иначе продават различни типове динамо, и създали система, наречена Velospeeder. Тя се състои от два малки електромотора, монтирани от двете страни на каплата, като две срещуположни динамо. Комбинираната им мощност е 300W постоянна и 600W максимална, с 40 Нм въртящ момент. Така системата наподобява веригата на велосипеда и вече е тествана в продължение на 4000 км.

Общото тегло на кита е 1.6 кг, с включена малка 92 Втч батерия, което осигурява около 20 км е-асистенция. Предимството на това ниско тегло е, че когато батерията се изтощи използваш колелото както обикновено, без да се затрудняваш от по-високо тегло при въртенето!

Двата Velospeeder мотора са захванати за традиционни отвори в рамката и задвижват задната капла чрез полиуретанови пръстени. Това е различно от зъбчатите колелца на динамото, които контактува с гумата и вероятно гладките пръстени и каплата са рецепта за приплъзване. Но от Velogical казват, че дизайнът на задвижващия механизъм осигурява на моторите оптимален контакт с каплата по всяко време. Съответно при потегляне и по-ниска скорост прилагат по-ефективен натиск, а при по-висока скорост той намалява, за да няма нежелан спирачен и износващ ефект.

Много интересно творение, чиято цена още не е обявена, но вероятно това е защото продължават да го тестват – ще излезе на пазара през 2015 г.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (3)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Електромобилист

Нещо съмнителни ми изглеждат тези 20 Nм (за всеки електродвигател), които трябва да се предадат между гумения пръстен и каплата. При радиус на гумения пръстен 25мм, коефициент на триене между пръстена и каплата не повече от 0,8 притискането между...

Нещо съмнителни ми изглеждат тези 20 Nм (за всеки електродвигател), които трябва да се предадат между гумения пръстен и каплата. При радиус на гумения пръстен 25мм, коефициент на триене между пръстена и каплата не повече от 0,8 притискането между двете трябва да е около 1000N или 102кг...?

Прочети повече
  прикрепени файлове
 
  1. Китан. Митов

Търся да закупя динамо за ел.хъб 1000 ват.48 волта .Някакви идеи препоръки.

  прикрепени файлове
 
  1. Симо

Една такава въжка може да има мощност 300W само ако работи с ток с честота над 20kHz, което означава огромни загуби.
Сиреч, за цивилни цели е пълна безсмислица.

  прикрепени файлове
 
Все още няма коментари по темата

Включи се с коментар

Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
прикрепени файлове (0 / 3)
Share Your Location

Потребителски рейтинг: 1 / 5

Звезда активнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна