Големи градски автобуси не само на ток, но и безжични

Електромобили
В този блог: Нов електробус със система за безжично зареждане тръгва скоро в Берлин.

Това скоро е 2015  г., инициативата се нарича Berliner Verkehrsbetriebe (BVB), а возилото на снимката изглежда като всяко друго, в което се качваме по спирките, но е автобус на ток от Solaris...

Сега обаче минаваме в множествено число, защото първоначално става дума за общо четири електробуса, които ще се движат по 6-километров маршрут. Зареждането им става с индуктивната система PRIMOVE на известната ни със съвсем други продукти Bombardier, а бордовото зарядно на електробусите е на Vossloh Kiepe.

Голямо возило е и му трябва много мощност. Безжичната система за зареждане PRIMOVE дава впечатляващата мощност от 200 кВ, която се предава по механизъм тип пантограф монтиран под пода на електробуса. Този пантограф се позиционира над излъчваща плоча и зареждането става само за минути на крайните спирки.

Спестеното време и удобствата на тази система си имат цена – на този етап технологията е скъпа и затова се нуждае от €2.3 милиона правителствено финансиране. Това е причината първо да се мине през този тестов пилотен проект, за да се установи колко икономически ефективна е системата в реални условия.

Но предимствата са доста привлекателни – освен спестеното време, няма високи метални конструкции, заемащи макар и малко място на тротоара, и съответно пантограф на покрива на електробуса, както и зарядни станции. Само плочата предавател и монтирания отдолу на електробуса пантограф.

Проектът се осъществява с подкрепата на Техническия Университет на Берлин и е поредният от този тип. Базираната в щата Юта WAVE вече тества безжични електробуси в няколко американски града, има тестов безжичен електробус в Милтън Кейнис в Англия, подобен тест в Южна Корея и още.

В София пък върви първият в нашите ширини електробус с ултакондензатори, който се зарежда за 7 минути на Сточна гара и покрива разстоянието до депо Искър, където прави ново бързо зареждане и се връща към центъра. Технологията е китайска и с горен пантограф, но след като сме първи с нея в Европа, ще стигнем и до безжичната.

Тази новина идва точно след като BYD представи нов електробус хармоника, който изминава над 270 км с едно зареждане. Различни технологии, но все чудесни за градския ни транспорт. Да ги използваме!

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна