Какво ни бърка нас, че VW смята да пусне 20 електро модела в Китай до 2018?

Блог
В този блог: Германците тепърва тръгват електромобилно у дома, но обявиха големи планове за Азия.

В наши дни повечето неща около нас като че ли идват от Китай. Но с колите не е точно така – китайците изнасят, но си карат техните коли най-вече у дома. Обратно – сега европейци и американци се надпреварват като луди да продават автомобилите си в Китай. В това, обаче, има един огромен проблем, който не само ни бърка, но как само...

Тези дни поредната гръмка авто новина обикаля света – до 2018 г. Volkswagen ще пусне 20 електро модела в Китай. За нас е пределно ясно, че поне половината ще са плъгин хибриди, което там, във VW, са наясно, че е преходна технология.

Но е много важно решение, защото ако сега отвориш Google снимки и потърсиш такива от Китай, примерно от Пекин, в повечето случаи ще видиш една обгърната в призрачна мъгла китайска градска реалност. Смогът в Китай е направо нереален и ако си мислиш, че това няма отношение към цялата планета, се лъжеш.

То и нашият си ни е достатъчен, но тези сиви мръсни въздушни маси от Азия се реят и по целия свят. Въобще, обменяме си авто газове всички, на богато.

Иронията е в това, че спасителният пояс за големите авто марки сега е Китай. Повечето от тях постоянно тръбят колко хиляди и хиляди нови коли продават там, но това само задълбочава проблема още, защото след някоя и друга година и те ще започнат да пушат като сегашните по-стари.

Затова добавянето на електро модели е стъпка напред. Естествено тя трябва да е съпроводена с изграждане на ВЕИ мощности, защото китайският въглищен ток е също толкова голям замърсител и дори градовете да се поизчистят, замърсяването просто ще се пренесе.

С вятърни, соларни и геотермални централи този ефект може да се неутрализира, а в Китай има индикации за мръдване в тази посока.

Интересното за нас е как VW ще се справи с този куп нови модели само за 2-3 години. Защото наскоро бяхме в Мюнхен и влизайки при дилър на марката с електро станция пред салона установихме, че няма e-Golf на разположение за тест. Та колата е в продажба от юни, хора, какво чакате, кога ще я имате?

С това във VW не ни оставиха впечатление за компания развиваща бързо електромобилното си направление. Иначе 20 електро модела звучат невероятно. Ще се радваме много да се забързат обаче и в Европа с тези неща, защото сега определено изоставят германците. И как няма, като са тежко залитнали по дизела и не очакваха някой (Tesla) да размъти така силно водата и да им се наложи много по-скоро от очакваното да тръгват в нови посоки.

"Вървя по Раковска и се задушавам от газове. Преди две години не беше така," казва ми жена ми все по-често след като се прибере от работа. И аз като вървя по бул. България на пазар към Била на Каблешков също се задушавам. Море от коли изпълва стотици метри в трите ленти до светофара, някои бълват задушливи газове, други бучат затормозяващо

А мрежата гърми с 20 електро VW-та в Китай, но в Германия не можахме един e-Golf да тестваме.

Задействайте се, хора!

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

  • Няма открити коментари

Коментиране като гост

0 / 9999 символно ограничение
Текстът трябва да е между 5-9999 символа

Потребителски рейтинг: 0 / 5

Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна