Зарядното, което вероятно всеки би искал в своя електромобил

Компоненти

В този блог: Швейцарската фирма BRUSA Elektronik AG увеличи мощността на NLG664 бордовото зарядно.

Сега NLG664 се предлага с 45-65 Hz входяща честота и възможност за монофазно зареждане със сила на тока 30А...

Това прави устройството използваемо в повече страни, но и вдига мощността при монофазно зареждане до 7 кВт от зарядна станция (или индустриален контакт).

NGL664 e 22 кВт трифазно зарядно устройство и си върви идеално с 22 кВт AC зарядни станции, защото с него зареждането на средно 20 кВтч батерия става за около час или половин час за частично.

NGL6 22 кВт зарядното беше опция при електрическия smart второ поколение. В момента на пазара има само един сериен електромобил с 22 кВт бордово зарядно – Renault ZOE. Мощността му в първата версия беше 43 кВт, а сега вече е намалена на 22 кВт – изключително рядко се намират AC източници с мощност 43 кВт и това явно е причината в Renault да направят тази промяна.

Допреди няколко месеца и електромобилите на Tesla се предлагаха с опция за добавяне на второ 11 кВт зарядно за общо 22 кВт, но това отпадна и сега най-мощната версия е 16.5 кВт (24А), което определено е разочароващ ход от страна на Tesla.

Една от основните причини (ако не и единствена) автопроизводителите да не искат да вграждат бордови зарядни като BRUSA NLG664 е високата цена – устройството струва около €6,000. Цената на електромобилите и без това все още е висока и влагането на допълнителни средства (няколко хиляди Евро) би ги оскъпило значително.

Производителите предпочитат да предлагат електромобилите си с DC бързо зареждане, за което дори не се изисква бордово зарядно устройство, защото токът отива от станцията директно в батерията. Така те избягват един допълнителен сериозен разход прехвърляйки топката на компаниите изграждащи зарядна инфраструктура.

BRUSA NLG664 обаче прави електромобилите много по-използваеми. Минаваш, да речем, 120 км, зареждаш за 45-50 минути и можеш да минеш още толкова. Не е никак бързо, но е много по-добре отколкото с 6 кВт бордово, с което ще ти трябват поне 4 часа, а много електромобили са дори с 3 кВт зарядни.

Хора в тази дискусия

Коментари (5)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Илиян Звездоброев

Демек ако електромобила ни няма толкова мощно зарядно, можем да си сложим това? А старото дали го махат или си седи и то?
Така или иначе бъдещето май принадлежи на DC станциите, а самите електромобили няма да имат зарядно, което ще ги направи по-леки и по-евтини. Но до тогава сме длъжни да се оборудваме с поне 11 кв вградено зарядно, за да можем да ползваме разпространените мощни трифазни контакти. А още по-добре ако е 22кв, за да ползваме зарядните, които монтирате. Надявам се скоро да...

Демек ако електромобила ни няма толкова мощно зарядно, можем да си сложим това? А старото дали го махат или си седи и то?
Така или иначе бъдещето май принадлежи на DC станциите, а самите електромобили няма да имат зарядно, което ще ги направи по-леки и по-евтини. Но до тогава сме длъжни да се оборудваме с поне 11 кв вградено зарядно, за да можем да ползваме разпространените мощни трифазни контакти. А още по-добре ако е 22кв, за да ползваме зарядните, които монтирате. Надявам се скоро да пишеш пак и за тях

Виж още
  Прикачени
  гост

Има компании, които монтират това зарядно, например на Nissan LEAF.

За DC-то предстои да видим, но в следващите 10 години не го виждам да обърне нещата. Китайският държавен план например е за 12,000 обществени зарядни станции и 4.5 милиона зарядни точки. Второто е най-вече AC, което го има и в първото.

  Прикачени
  гост
  1. Атанас Дечев

тия предлагат и големи комплекти батерии за превозни средства, но с гаранция само 2 години.

  Прикачени
  гост
  1. Илиян Звездоброев

Точно и аз разглеждам сайта, че ми стана интересно. ето го и зарядното - http://www.brusa.biz/en/products/charger/charger-400-v/nlg664.html - изглежда доста добре. Очарован съм от размерите и теглото - не знам защо очаквах да е поне 2 пъти по-голямо и по-тежко. Надявам се и цената му скоро да е по-поносима все пак 12000 лева са 6000 литра бензин, което при 10/100 разход е 60 000 км .... груби сметки

  Прикачени
  Последно редактиран Преди 3 години от Илиян Звездоброев Илиян Звездоброев

Ааа то старинко вече това зарядно - я кога съм писал за него през 2012-та

Точно затова е скъпо, защото е малко и леко. Има обаче и нещо друго - още няма голям производител произвел стотици хиляди бройки електромобили да си е поръчал това зарядно - така цената му щеше да падне много.

А това с бензина дето си писал ще се направя, че не съм го видял ))

  Прикачени
  гост
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна