Цените на батериите ще спрат да падат през 2020г според Hyundai

Компоненти

В този блог: От Hyundai смятат, че цените на електромобилните батерии ще спрат да падат през 2020г.

Hyundai Motor Co вярва, че цените на батериите за електрически автомобили ще се изравнят до 2020 г. поради ограниченията в доставките на ключови елементи нужни за производството им.

Въпреки предпазливата си перспектива, южнокорейският производител на автомобили и по-малкият им филиал Kia Motors Corp планират да пуснат 38 зелени модела, използващи разнообразни технологии до 2025 г., казва старши вице-президентът на Hyundai Motor, Лий Ки Санг.

"Никоя от съставките не върви в позитивна посока по отношение на ценообразуването", каза Лий, който ръководи операциите на Green Hyundai в пред репортери миналата седмица. Досега цените на батериите намаляваха с много бързи темпове, но скоростта ще се забави значително, или ще запази статуквото до 2020 г."

Докато доста от конкурентите на Hyundai вече обявиха амбициозни планове за електрически превозни средства, някои анализатори твърдят, че Hyundai са закъснели доста. 

Търсенето на минерали като никел, кобалт и литий, използвани в батериите за електрически автомобили, се очаква да се покачи през следващите години, докато правителствата ще се борят със замърсяването на превозните средства и производителите на автомобили ще увеличат инвестициите си в електрически модели.

Батериите са най-скъпата част от електрическите превозни средства, а тяхната достъпност е ключът към възприемането на технологията. Литиево-йонните батерийни клетки паднаха с около 60% през петте години до 2016 г., тъй като по-мащабното производство ги направи по-евтини.

През септември Ройтерс съобщи, че Volkswagen работи за осигуряване на дългосрочни доставки на кобалт, за да подпомогне плановете на групата за електрически автомобили, но преговорите с производителите на кобалт приключиха през ноември миналата година без никакви доставки.

Лий каза, че въпреки че Hyundai Motor вижда необходимостта от разработване на батерии вътре в предприятието, те все още разчитат на външни доставчици поради липсата на ключови елементи, които са нужни в големи количества.

От Hyundai изглежда тръгват по следите на Toyota и ще разчитат повече на технологията за твърдите батерии да се подобри достатъчно през 2020, и да излязат чак тогава на пазара с конкурентен електромобил.

Засега изглежда и те се насочват повече към водородните автомобили и след като представиха ново возило с горивни клетки по време на CES изложението тази седмица сега става ясно, че са планират и съвместна работа с Fiat Chrysler Automobiles по разработката на водородни автомобили.

Главният изпълнителен директор на Fiat Серджо Маркионе заяви в събота, че двете компании са в разговори за техническо партньорство в областта на водородните автомобили.

В началото на годината изследователската компания KPMG пусна годишното си проучване за автомобилната индустрия, според което, мнозинството от изпълнителните директори на компании от автомобилния свят все още мислят, че превозните средства задвижвани от батерии ще се провалят.

Според проучването, в което са били анкетирани близо 1,000 изпълнителни директори, повече от три четвърти са споделели, че виждат бъдещето на автомобилната индустрия във водородните горивни клетки.

До колко това е достоверна информация може да се поспори определено, но ако подобни новини продължават да излизат накрая информацията може да се окаже и вярна - поне до известна степен.

  • Няма открити коментари

Коментиране като гост

0 / 9999 символно ограничение
Текстът трябва да е между 5-9999 символа

Потребителски рейтинг: 0 / 5

Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна
 

Най-нови теми от форума