Как се прави новият R240 мотор на Renault ZOE

Компоненти
В този блог: Новият R240 задвижващ модул на Renault ZOE се произвежда изцяло във Франция.

Предишният електромотор на ZOE идваше от Continental, която иначе е известна най-вече с производството на гуми...

Според Automobil Proprе, R240 е първият 100% Renault електромотор, разработван в продължение на 3 години. В процеса инженерите на Renault са се консултирали с различни производители, както и с колегите си от Nissan, които вече правят свой собствен мотор за LEAF.

Новата система на ZOE се произвежда в завода в Клеон, който работи от 1958 г. Фабриката е логичен избор за компанията с годишния си капацитет от 600,000 двигателя и 450,000 трансмисии – огромна индустриална база, която няма нужда да преоборудваш от нулата. Всъщност, около 50% от използваните 260 машини за производството на задвижващия електрически модул вече са налични в завода.

След като сглобят всеки електромотор (само статорът "поема" 1900 метра меден проводник), тестват електромоторите на стенд на 10,000 об/мин. Правят се два теста: вакуум тест за проверка на функционалността и различните схеми, както и динамичен за симулиране на реални условия. Правени са и тестове на 20,000 об/мин засега без аварии.

След преминаване на тази проверка електромоторите отиват към завода във Флинс, за да бъдат монтирани в ZOE купе.

На този етап производството на R240 задвижващи модули все още е в начална фаза, с капацитет около 100 дневно. Със сегашното оборудване заводът може да прави до 200 дневно или 50,000 годишно.

Наричат този модул R240 заради това, че по новия европейски цикъл за шофиране с него ZOE постига 240 км, но на своята интернет страница Renault посочва реален ZOE пробег от 115 км в студен сезон и 170 км при средни температури. Вече сме виждали при тест в Германия първият вариант на ZOE да изминава 167 км със скорост до 90 км/ч, затова с 15% подобрения в ефикасността на новия мотор очакваме и 190 км да са постижими.

От опит вече знаем, че е по-добре за батерията, както и за избягване на притеснения, да не изчерпваме тока докрай. С други думи, 190 км може да са постижими, но е по-добре да мислим за 150-160 км реален пробег с едно зареждане.

Така пътуване от София до Пловдив по магистралата с 90-100 км/ч с обновения ZOE изглежда абсолютно постижимо. И, разбира се, всяко друго в страната между населени места на подобно разстояние. Съответно при наличие на 22 кВт зарядна станция ZOE можеш да заредиш за около час и да се върнеш обратно или да продължиш още толкова.

Очакваме R240 да бъде внедрен и в Renault Kangoo ZE, което ще му осигури повече пробег и бързо зареждане. Засега нямаме информация кога това би станало – предвид развитието на нещата вероятно ще е през 2016 г.

Снимки от производството на R240 ще намериш като кликнеш на линка отдолу.

От: Automobil Propre

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Снимки и кратки видеа при създаване на R240:
http://insideevs.com/renault-electric-motor-production-at-cleon-photos-videos/

p.s. източник InsideEVs

Zlatinov
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения