Германски пекари сами се оборудват с електрически бусове

Полезно и ефективно

В този блог: Оформя се едрова поръчка за бусове на ток от германски пекари.

"Ние пекарите имаме нужда от електромобили за доставки в класа на Sprinter, но никой автопроизводител не ги прави." Това казва пекарят Роланд Шурен на своите съмишленици в "групата за самопомощ". Компанията на Роланд иска да намери 100 фирми с намерение да купят електрически бус за доставки, след което да направят търг към фирми изпълнителки. Повече от половината заявки вече са налице...

Роланд, който стои и зад electrive.net, е добре познато лице в електромобилните среди и се чудехме откъде неговото място ни е познато, но за това малко по-нататък в блога.

Като погледнеш пекарната му отгоре е смайващо – всичко е в соларна панели. Толкова са много, че общо дават 185 kWp. Разположени са на покрива на сградата в Хилден, Северен Рейн Вестфалия (СВР) и върху огромен навес пред нея, с наредени под него зареждачки за електромобили.

solarni-pokrivi-pekarna-schueren.jpg

Райско местенце за електро коли е, с цели 31 зарядни станции, включително за бързо DC зареждане с CCS и CHAdeMO и всяка събота Роланд събира ентусиасти с електромобили на закуска.

Хем е интересно какво вдъхновява Роланд за тази инициатива да се направят бусове за доставки на ток, хем си има логична причина. Както сам го обяснява, "За всички пекари е важно да могат да доставят продукцията си в градските центрове." И с всичките скандали и дебати около дизела, браншът, в който работи Роланд сега е "под напрежение".

Постоянно му се обаждат притеснени колеги от Есен, Дюселдорф или Щутгарт, където има големи проблеми с азотните окиси изхвърляни в атмосферата от дизеловите возила. Роланд има 18 обекта в СРВ, пет от които в Дюселдорф, чиято градска управа вече обяви мерки за борба със замърсяването на въздуха.

"Сега всеки се пита, да купя ли дизел или не?" казва Роланд и от електромобилната флота, която е изградил, е ясно какъв е отговорът за него. След като вече има няколко Nissan e-NV200 електрически минивана, сега неговата компания е част от тестов проект, по който той използва два конвертирани от German E-Cars електрически буса и Renault Twizy. Самият Роланд кара Tesla.

"Останалите ни осем буса са на газ, но дори тях искаме да сменим с електрически. Само че на пазара няма такива." Затова се родила идеята да направят Фейсбук група и да си помогнат сами за изработването на такива возила.

Само за няколко дена 20 компании са обявили намерение да поръчат и закупят общо 62 електрически буса. Оказва се, че Роланд далеч не е сам в желанието си да мине на електромобили. "Невероятният отклик ме изненада силно," казва той. "От дърводелци до търговци на електро компоненти, буквално всеки изяви интерес," като най-голямата единична заявка е от колега пекар на Роланд – за цели 12 електрически буса.

Какво следва? Със събрани 100 заявки до края на януари, в началото на следващия месец ще бъде направен семинар с всички заинтересовани в Хилден. На събирането трябва да бъдат уточнени всички параметри за оптимална мощност на зареждане, товароносимост и пробег. "След това, пускаме заявка за търг до всички производители на индустриални возила и компании за конверсия", уточнява Шурен. Ако това не накара германските фирми да се раздвижат в посока производство на електро возила, не знаем кое ще!

Целта е да бъде създаден практичен продукт, който включва пълно обслужване и по тази причина Шурен не показва предпочитания към определен доставчик.

На този етап конфигурацията е базирана на два модела: товарен бус със средна колесна база и 100 до 150 км реален пробег през зимата. Това ни прави силно впечатление – да се задава показател за по-тежки условия на употреба, вместо ненужно раздути по европейския цикъл за шофиране или пробег при топло време и равен път...

Другият модел е кабина с открита товарна част и първоначалните желания на групата са за 7.5 тона товароносимост и след като уточнят всички параметри започват със запитванията. Не смятат да се превръщат в производител на електро бусове за пекари, както Германски пощи, които започнаха да си произвеждат сами StreetScooter електро возила за доставки, но те са потенциален партньор.

"Определено ще минем бройката от 100", убеден е Роланд, чийто асистент в момента координира запитванията от колеги и други желаещи. И както е тръгнало ще трябват още хора за проекта. А си е проект, който има потенциала да разбуни много духовете сред автомобилните производители. Състезанието започва!

zariadni-stancii-elektromobili-roland-schueren.jpg

Браво Роланд, супер инициативност и добър пример. А откъде познаваме мястото на електрическия пекар. Ето откъде:

Източник: Electrive.net

 


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума