LG Chem планира сериозни инвестиции във фабриката си за батерии в Полша

Полезно и ефективно

В този блог: LG Chem иска да има собствена версия на "Гигафабрика" в Европа.

Когато LG Chem обяви за пръв път изграждането на своята фабрика за батерии в Полша миналата година, компанията изясни, че това ще бъде най-важната от четирите й фабрики. 

През октомври миналата година, на церемонията по връчване на проекта, Lee Ung-Beom, ръководител на енергийния отдел на LG Chem заяви следното:

"Ще превърнем фабриката в Полша в "Мека" за производство на батерии за електрически автомобили по целия свят". Тъй като фабриката на  LG Chem в Полша е първoтo голямo предприятие за производство на литиеви батерии в Европа, тя ще играе ключова роля за  автомобилната индустрия на Стария континент".

Независимо от това първоначалният планиран годишен производствен капацитет е бил "само" от 100,000 EV батерии, което определено не е достатъчно, ако се гледа в дългосрочен план. Поради тази причина LG Chem преразгледа общата инвестиция, която ще направи, за да разшири капацитета за производство на батерии.

LG Chem очаква производството на батерийни клетки в Полша да започне през декември тази година.

До юни 2020г. LG Chem ще инвестира около €327 милиона във фабриката в Полша, с €27 милиона повече от първоначално планираното. Освен това, според полския всекидневник "Puls Biznesu", следващата стъпка ще бъде да се инвестират още поне €800 милиона.

Дружество като LG Chem не обявява такива инвестиции без вече подписани договори за доставка и компанията сподели, че допълнителните €27 милиона, които ще инвестира са по 82 проекта за батерии с 28 автомобилни компании от цял свят.

Без съмнение понастоящем най-ценният клиент на LG Chem са Renault, които изграждат своите електромобили в Европа. В момента LG Chem произвежда батерии не само за ZE 33, Renault ZE (Kangoo и Master), но и най-продаваната електрическа кола в Европа - Renault ZОЕ.

След това имаме Nissan Leaf, който е много популярен в Европа и рано или късно също ще се сдобие с батерия от LG Chem, а в по-малък мащаб можем да добавим и Smart към списъка, тъй като компанията вече продава електрическите си автомобили с малки батерии от 17,6 kWh на LG Chem. 

Предстоящото представяне на подобрения Nissan Leaf 2018чиято цена се очаква да бъде около €30,000 определено ще принуди Renault да намали цената на ZОЕ на най-малко €25,000 с включена батерия.

Свалянето на цената на ZОЕ и последвалото производство определено ще се увеличат, a sсвен това, вероятното въвеждане на Renault Twingo ZE допълнително ще увеличи нуждата от батерии.

Мястото на фабриката определено е доста удобно и ще способства за намаляване на логистичните разходи и за ускоряване на доставките, което ще е от полза за околните пазари включително и нашия.

Причината е в това, че сега сервизирането на електромобилни батерии е съпроводено с много чакане заради бавния транспорт и далечните разстояния. С наличности в Полша обслужването може да се ускори и подобри значително.

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

ех, ако Никопол се превърне във втора "Мека" на автомобилните батерии...!

Последно редактиран Преди 6 години от nedi alex nedi alex
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

http://www.segabg.com/article.php?id=772278 - спомних си ги от картинката

Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения