LG Chem планира сериозни инвестиции във фабриката си за батерии в Полша

Полезно и ефективно

В този блог: LG Chem иска да има собствена версия на "Гигафабрика" в Европа.

Когато LG Chem обяви за пръв път изграждането на своята фабрика за батерии в Полша миналата година, компанията изясни, че това ще бъде най-важната от четирите й фабрики. 

През октомври миналата година, на церемонията по връчване на проекта, Lee Ung-Beom, ръководител на енергийния отдел на LG Chem заяви следното:

"Ще превърнем фабриката в Полша в "Мека" за производство на батерии за електрически автомобили по целия свят". Тъй като фабриката на  LG Chem в Полша е първoтo голямo предприятие за производство на литиеви батерии в Европа, тя ще играе ключова роля за  автомобилната индустрия на Стария континент".

Независимо от това първоначалният планиран годишен производствен капацитет е бил "само" от 100,000 EV батерии, което определено не е достатъчно, ако се гледа в дългосрочен план. Поради тази причина LG Chem преразгледа общата инвестиция, която ще направи, за да разшири капацитета за производство на батерии.

LG Chem очаква производството на батерийни клетки в Полша да започне през декември тази година.

До юни 2020г. LG Chem ще инвестира около €327 милиона във фабриката в Полша, с €27 милиона повече от първоначално планираното. Освен това, според полския всекидневник "Puls Biznesu", следващата стъпка ще бъде да се инвестират още поне €800 милиона.

Дружество като LG Chem не обявява такива инвестиции без вече подписани договори за доставка и компанията сподели, че допълнителните €27 милиона, които ще инвестира са по 82 проекта за батерии с 28 автомобилни компании от цял свят.

Без съмнение понастоящем най-ценният клиент на LG Chem са Renault, които изграждат своите електромобили в Европа. В момента LG Chem произвежда батерии не само за ZE 33, Renault ZE (Kangoo и Master), но и най-продаваната електрическа кола в Европа - Renault ZОЕ.

След това имаме Nissan Leaf, който е много популярен в Европа и рано или късно също ще се сдобие с батерия от LG Chem, а в по-малък мащаб можем да добавим и Smart към списъка, тъй като компанията вече продава електрическите си автомобили с малки батерии от 17,6 kWh на LG Chem. 

Предстоящото представяне на подобрения Nissan Leaf 2018чиято цена се очаква да бъде около €30,000 определено ще принуди Renault да намали цената на ZОЕ на най-малко €25,000 с включена батерия.

Свалянето на цената на ZОЕ и последвалото производство определено ще се увеличат, a sсвен това, вероятното въвеждане на Renault Twingo ZE допълнително ще увеличи нуждата от батерии.

Мястото на фабриката определено е доста удобно и ще способства за намаляване на логистичните разходи и за ускоряване на доставките, което ще е от полза за околните пазари включително и нашия.

Причината е в това, че сега сервизирането на електромобилни батерии е съпроводено с много чакане заради бавния транспорт и далечните разстояния. С наличности в Полша обслужването може да се ускори и подобри значително.

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. nedi alex

ех, ако Никопол се превърне във втора "Мека" на автомобилните батерии...!

  прикрепени файлове
  Коментарът беше редактиран на Преди 11 месеца by nedi alex nedi alex
  1. Илиян Звездоброев

http://www.segabg.com/article.php?id=772278 - спомних си ги от картинката

  прикрепени файлове
 
Все още няма коментари по темата

Включи се с коментар

Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
прикрепени файлове (0 / 3)
Share Your Location

Потребителски рейтинг: 5 / 5

Звезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активна