Система за по-ефективно рециклиране на електромобилни батерии стартира това лято в Китай

Полезно и ефективно

В този блог: Автопроизводителите също ще участват в процеса на рециклиране на EV батерии в Китай.

Използването на батерии за електрически превозни средства ще се увеличи стремглаво през следващите няколко години и това ще предизвика редица проблеми, от които най-големият безспорно ще бъде процесът свързан с тяхното рециклиране.

Този проблем ще бъде особено голям в страни като Китай, където се правят най-много електромобили, но по въпроса вече се действа и това лято се задават нови изисквания свързани с рециклирането на батерии, които правителството ще въведе.

Китай планира да пусне в експлоатация система за проследяване на производството, продажбата, употребата и рециклирането на електромобилни батерии до края на август тази година.

Действието е в съответствие с проектоправилата, публикувани от министерството на индустрията миналата седмица, което се опитва да предотврати увеличаване на риска от замърсяване.

Китай има за цел да се превърне в доминиращ световен производител на електрически автомобили, но също така иска да бъде лидер и пример за добри практики за подпомагане на покупката на новите превозни средства и рециклирането, за да се справи с отпадъчните материали от употребявани батерии, които се очаква да достигнат 170,000 тона тази година.

Министерството на промишлеността и информационните технологии заяви в документ, публикуван на уебсайта си, че ще създаде "платформа за управление на проследяването", обхващаща целия жизнен цикъл на батериите за електрически автомобили от производството до рециклирането.

Системата ще изясни кой е отговорен за обработката и рециклирането на употребените батерии и също така ще създаде официална система за мониторинг, казват от министерството.

Освен производителите на батерии и компаниите занимаващи се със самото рециклиране и производителите на електрически автомобили също ще трябва да участват в схемата, като за тази цел ще бъдат задължени да предоставят онлайн услуги за рециклиране на клиентите, както и подробна информация за практиките за рециклиране още при самата покупка на електромобил.

Системата ще обхване и внесените от други страни електрически автомобили.

В Китай са произведени над 150,000 нови енергийни превозни средства през първото тримесечие на 2018 г., което е със 157% повече от преди година. 

Общият брой на фирмите, произвеждащи нови енергийни превозни средства в Китай вече е 102, а сумарно те предлагат на пазара 355 модела електромобили, хибриди и задвижвани от горивни клетки коли.

Хора в тази дискусия

Коментари (6)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Ivo

Чувствам се все едно живея в държава която е в Каменната ера. Хората вече почват да мислят за рециклиране, а повечето българи си мислят че електромобилите са само по филмите!

  Прикачени
  Последно редактиран Преди 1 година от Ivo Ivo
  1. Влади Иванов    Ivo

Като гледам каква е кал на паркинга пред блока даже се чудя дали и знаем още за камъните. Това дето Dilbert се гаври за Елбония пълна с кал до гърдите си е отчаяната истина тука. Кофите за отделно рециклираме, ако има изобщо такива, са пълни с всякакъв боклук. Още се крадат чистачки и емблеми от колите. Трагедия братче

  Прикачени
  гост

При обемите, които се задават там трябва да се мисли отрано, че след това ще стане тегаво. Ние...да...тук сме още на ниво какво е това електромобил и любовта към бръмченето на двигателя. Резачка да има и да дига шум...Наскоро някой беше коментирал нещо за електрическото X3 дето се задава и някой го беше питал отдолу "За какво са ти тия електромери бе?...

  Прикачени
  гост
  1. Ivo

Повечето коментари от мои клиенти относно електромобилите са, че след 20-тина години ще почнат да навлизат и тук.
Или най-тъпия въпрос:
"- Е къде да го заредя тоя електромобил? - пита клиента
- Ами в контакта като за начало! - отговарям
- Да, бе! - клиента
- - аз оставам без отговор "

  Прикачени
  гост

На новото винаги се гледа със страх и недоверие докато не стане масово. Около мен хората са с нагласата: като си купят и другите и аз ще си взема. Нямало сервиз сега, какво ставало ако катастрофира?!! Общо взето паника и негативно мнение вместо търсене на възможности и оправдания с "удобството" да си заредиш за 2 мин навсякъде бензин/дизел. Толкова са заспали всички с тези имагинерни удобства и познатото, че докато не стане неизбежно вероятно няма да минат на другия бряг.

  Прикачени
  Последно редактиран Преди 1 година от Стефан Хаджистойков Стефан Хаджистойков
  1. Влади Иванов

Рециклирани Ni-MH акумулаторни батерии се правят от японците и се продават в различни размери. HR6/АА 2000 mAh клетки които имам са с малък процент, 4-5%, но явно старите батерии на Приусите вече имат втори и трети живот.

  Прикачени
  гост
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна