Зареждане на батерия за минути, вместо за часове

Технологии
В този блог: Американска компания зарежда за минути телефон и електро скутер.

Сега си зареждаме телефоните (и електро колите) за по няколко часа, но на TechCrunch Disrupt NY конференцията на 5 май Nucleus Scientific показа решение, с което батерията на мобилен телефон може да се зареди за минути. Екипът обаче се цели и в нещо много по-обемно – зареждане на огромна батерия като тази на Tesla Model S за същото време като да напълниш резервоар с гориво...

Разработката се нарича Intelligent Energy System и е комплект от технологии за батерии, които променят начина на зареждане и съхраняване на енергията. Технологията е готова за следващото поколение батерии и освен скъсяване на времето за зареждане, удължава живота на батериите.

Nucleus Scientific иска да патентова технологията и вече води разговори с няколко установени компании за вграждане на своя хардуер и софтуер в техни настоящи и бъдещи продуктови линии.

Вече има и други такива технологии, но според Nucleus тяхната има съвсем различни способности. Звучи невероятно, но 10,000 mAh прототипът им се зарежда за 15 минути вместо за няколко часа, колкото обикновено отнема. С такава мощност от стандартен битов контакт устройството би заредило мобилен телефон за три минути.

В лабораторни условия компанията е успяла да зареди 14,000 mAh батерии (колкото на 9 телефона) за минута и половина. При увеличаване на времето на 3 минути се удвоява и живота на батерията. Звучи като от приказките – не само супер скоростно зареждане и двойно повече живот на батерията (вместо два пъти по-къс)!

По пътя към зареждането на електромобилни батерии екипът на Nucleus е създал работеща система за електрически скутер, с която за 12 км пробег са нужни 10 минути зареждане.

Сегашният най-разпространен метод за зареждане на батерии е Constant-Current Constant-Voltage (CCCV). Технологията е стресираща за батериите и ограничава техния живот. С технологията на Nucleus, вместо да се подава постоянен ток към батериите, те се контролират в реално време, с регулиране на напрежението.

Приказката продължава с това, че ефикасността на системата позволява използването на значително по-малки зарядни устройства, намалявайки размера на стандартен 100W енергиен преобразувател шест пъти.

Според Nucleus Scientific технологията е готова за внедряване в литиево-йонни и литиево-полимерни батерии и не е ограничена до малки пакети. Всъщност, планът на компанията е да направи системата приложима и при електромобилите.

Да заредиш голяма батерия за 10-15 минути, без нужда от супер мощно зарядно – това ще е да е пробивът на пробивите в нашето транспортно съвремие.

Благодарности на нашия приятел Георги Николов за фейсбук анонса. Честит имен ден, Жоре! И на всичко останали жоровци.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (3)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Само да уточня, че необходимостта от мощно зарядно устройство не отпада. Например, за да заредиш 1 кWh батерия за 15 минути ще имаш нужда от зарядно устройство с мощност 4 kW.
Хората от Nucleus Scientific само твърдят, че са успели да пъхнат зарядното в доста по-малки размери от досегашните. Мощността си остава в зависимост от капацитета на батерията спрямо времето за което ще се зарежда.

Ивайло Панов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Мислех си за това и гледам, че освен това "напъхване" явно имат и някакви техни алгоритми за оптимизиране (регулиране на напрежението в реално време) - това ми е интересно какво променя.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Моето подозрение е, че използват пакети от високоволтови импулси и много добър контрол по ток, разбира се! Предполагам също, че това работи различно при различните химии на акумулаторните клетки...

Ивайло Панов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари