Изглежда Hyundai работи по SS батерии

Технологии

В този блог: Солид стейт, твърди или както ти харесва – Hyundai явно работи по такива електромобилни батерии.

След като Mercedes-Benz ясно заяви, че премахва водородните коли от своите приоритети, сигнали за такова развитие се виждат и от Hyundai, която също се беше насочила натам, но сега променя стратегията с планове за разработка на нова платформа за електрически автомобили с дълъг пробег...

Това ни подсеща за един наш блог от (ако не верваш ей на повервай...) 2011-та, когато беше решено, че Huyndai ще прави водородни модели, а изцяло електрическите ще са при KIA. Попромениха се работите оттогава и стратегията на корейците и тя следва промените.

За интересни подробности от района винаги може да се разчита на Korea Herald, където тази седмица излезе материал, според който Hyundai е започнала да прави пилотно солидни (solid state) батерии. Твърдото или солидното в тях е това, че и електродите, и електролитите са твърди. Разработките се правят в Namyang R&D Center и вече е постигнат известен напредък.

Любопитно и интересно е, че разработват сами, без участието на някой от южнокорейските гиганти в производството на батерии Samsung SDI, LG Chem или SK Innovation. На по-късен етап може да се кооперират, но сега са решили да се пробват сами.

И Hyundai, като другите големи автопроизводители, стартира с електро модели с пробег в рамкиte на 200 км. При всички тях обаче е различно в сравнение с Tesla, която продава луксозни модели от по-висок клас, в чиито цени може да се вкарат по-големи батерии. Масовите модели на големите компании обаче често трябва да са бюджетни и за да могат да започнат да предлагат електромобили с повече пробег на атрактивни цени се налагат пробиви в технологията.

Солидните батерии може да са точно такъв пробив, защото са смятани за по-сигурни от стандартните литиево-йонни батерии и с по-голяма енергийна плътност от тях. Но технологията още не е развита и съответно по-скъпа.

Виждаме го така – сега цените на литиево-йонните батерии падат постоянно и до няколко години вероятно ще направят възможно изравняването на цените на електромобилите с тези на ДВГ моделите. Паралелно ще бъдат усъвършенствани нови батерии, които пък да заменят сегашните батерии Това ще е етапът на конкуренция само сред електричките. Един от следващите пробиви е да се разработят добре, направят сигурни и масовизират 800-волтови батерии. За тях ще трябват и 350 кВт зареждачки.

Много волтове и киловати има на хоризонта, та по-сигурни технологии при батериите просто са задължителни. Ако тази върви добре, батериите явно ще се втвърдяват.

А и ток ще ни трябва много. ВсичкоТок, дето се вика!


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

ще трябва и разум, май, не само ток ...
по примера на Е-формула - не е важно само да натискаш педала и да са повече ватовете(конете)!
иначе ток ще има - слънцето грее много!

nedi alex
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума