Airbus, Rolls-Royce и Siemens слагат електромотор(и) на пътнически самолет

Технологии

В този блог: Airbus, Rolls-Royce и Siemens работят по задвижваща система за електрически самолет.

Въздушният транспорт изсотава най-много с прехода си към електрификация, но подобренията в технологията на батериите може "скоро" да направят електрическите полети възможни...

По-рано тази година от EasyJet обявиха, че работят съвместно с компанията Wright Electric по създаване на електрически пътнически самолет, а наскоро в подобни усилия се обединиха също Airbus, Rolls-Royce и Siemens.

Трите компании стартираха проекта "E-Fan X" и вече тестват технологията си за електрически двигатели върху самолет BAe 146, като са заменили една от газовите турбини с електрически мотор с мощност 2 мВт.

След като получат достатъчно информация от тестовете с един електромотор, те ще заменят още една от газовите турбини с електромотор, а батериите ще могат да поддържат излитане и изкачване.

Airbus ще отговаря за цялостната интеграция, за архитектурата на управлението на хибридно-електрическата задвижваща система и батериите и за интегрирането й с управлението на полета.

Rolls-Royce ще отговаря за газовите турбиини, двумегаватовия генератор и силовата електроника. Заедно с Airbus, Rolls-Royce ще работи и върху адаптацията на вентилатора и към турбината, и към електрическия мотор на Siemens.

Siemens пък ще направи електрическия мотор и електронния контролен блок за управлението му, както и инвертора, AC/DC преобразувателя, и електроразпределителната система.

По отношение на търговските въздухоплавателни средства това вероятно е най-големият опит за електрификация досега.

Както Siemens, така и Airbus са произвели отделно електрически самолети, но повечето от тях са сравнително малки. E-Fan на Airbus беше първият електрически самолет, който успешно прелетя над Ламанша, а електрическият самолет на Siemens зададе нови рекорди за максимална скорост от 340 км/ч. 

Колко скоро ще е готова технологията, която да позволява електрически полети, в момента е трудно да се каже с точност, но хората тестват и действат, за да са готови, когато технологията е налице.

 

 

Коментари (3)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Александър

Никакъв шанс на този етап на развитие на батериите. При самолетите най-важно е ниското тегло, а към този момент батериите са много тежки. За съжаление няма самолети за "градско", които да ги устройва полет от 100-200 км.

  прикрепени файлове
 
  1. гошо

да ама не знаеш и не четеш иначе щеше да знаеш че теглото на батерията е по малко от сегашния двигател към които трябва и да добавим и няколко тона гориво!

  прикрепени файлове
 
  1. nedi alex

а може би трябва да се помисли в друго направление, т.е. сегашните самолети се движат бързо и съответно са достатъчно здрави за да понесат големите натоварвания.
Ако се съчетаят други качества и технологии с цел оптимизация на процеса...

а може би трябва да се помисли в друго направление, т.е. сегашните самолети се движат бързо и съответно са достатъчно здрави за да понесат големите натоварвания.
Ако се съчетаят други качества и технологии с цел оптимизация на процеса излитане-полет-кацане сигурно ще се получи нещо съвсем различно от досегашните самолети!?
виж Тук

Прочети повече
  прикрепени файлове
  Коментарът беше редактиран на Преди 10 месеца by nedi alex nedi alex
Все още няма коментари по темата

Включи се с коментар

Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
прикрепени файлове (0 / 3)
Share Your Location

Потребителски рейтинг: 0 / 5

Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна