Airbus, Rolls-Royce и Siemens слагат електромотор(и) на пътнически самолет

Технологии

В този блог: Airbus, Rolls-Royce и Siemens работят по задвижваща система за електрически самолет.

Въздушният транспорт изсотава най-много с прехода си към електрификация, но подобренията в технологията на батериите може "скоро" да направят електрическите полети възможни...

По-рано тази година от EasyJet обявиха, че работят съвместно с компанията Wright Electric по създаване на електрически пътнически самолет, а наскоро в подобни усилия се обединиха също Airbus, Rolls-Royce и Siemens.

Трите компании стартираха проекта "E-Fan X" и вече тестват технологията си за електрически двигатели върху самолет BAe 146, като са заменили една от газовите турбини с електрически мотор с мощност 2 мВт.

След като получат достатъчно информация от тестовете с един електромотор, те ще заменят още една от газовите турбини с електромотор, а батериите ще могат да поддържат излитане и изкачване.

Airbus ще отговаря за цялостната интеграция, за архитектурата на управлението на хибридно-електрическата задвижваща система и батериите и за интегрирането й с управлението на полета.

Rolls-Royce ще отговаря за газовите турбиини, двумегаватовия генератор и силовата електроника. Заедно с Airbus, Rolls-Royce ще работи и върху адаптацията на вентилатора и към турбината, и към електрическия мотор на Siemens.

Siemens пък ще направи електрическия мотор и електронния контролен блок за управлението му, както и инвертора, AC/DC преобразувателя, и електроразпределителната система.

По отношение на търговските въздухоплавателни средства това вероятно е най-големият опит за електрификация досега.

Както Siemens, така и Airbus са произвели отделно електрически самолети, но повечето от тях са сравнително малки. E-Fan на Airbus беше първият електрически самолет, който успешно прелетя над Ламанша, а електрическият самолет на Siemens зададе нови рекорди за максимална скорост от 340 км/ч. 

Колко скоро ще е готова технологията, която да позволява електрически полети, в момента е трудно да се каже с точност, но хората тестват и действат, за да са готови, когато технологията е налице.

 

 

Коментари (3)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Александър

Никакъв шанс на този етап на развитие на батериите. При самолетите най-важно е ниското тегло, а към този момент батериите са много тежки. За съжаление няма самолети за "градско", които да ги устройва полет от 100-200 км.

  прикрепени файлове
 
  1. гошо

да ама не знаеш и не четеш иначе щеше да знаеш че теглото на батерията е по малко от сегашния двигател към които трябва и да добавим и няколко тона гориво!

  прикрепени файлове
 
  1. nedi alex

а може би трябва да се помисли в друго направление, т.е. сегашните самолети се движат бързо и съответно са достатъчно здрави за да понесат големите натоварвания.
Ако се съчетаят други качества и технологии с цел оптимизация на процеса...

а може би трябва да се помисли в друго направление, т.е. сегашните самолети се движат бързо и съответно са достатъчно здрави за да понесат големите натоварвания.
Ако се съчетаят други качества и технологии с цел оптимизация на процеса излитане-полет-кацане сигурно ще се получи нещо съвсем различно от досегашните самолети!?
виж Тук

Прочети повече
  прикрепени файлове
  Коментарът беше редактиран на Преди 8 месеца by nedi alex nedi alex
Все още няма коментари по темата

Включи се с коментар

Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
прикрепени файлове (0 / 3)
Share Your Location

Потребителски рейтинг: 0 / 5

Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна
 

Най-нови теми от форума