Siemens прототип на електромобил с RACE архитектура

Технологии
В този блог: Едно централно устройство вместо множество отделни за различни системи в колата.

Siemens показа първата си технология за сериен електромобил с централизирана електроника и софтуерна архитектура RACE. Тази технология замества цялата контролна система със стандартен хардуер и нещо като "операционна система за автомобили," като основната идея е да се контролират множество системи в една кола от централизирана компютърна платформа...

Според Simens това ще намали значително времето за разработка на превозни средства. Това от своя страна може да доведе до по-често представяне на нови модели. Друго предимство е, че благодарение на стандартизираната софтуерна база може да се добавят допълнителни функции по-лесно и по-евтино отпреди. От всичко това пък се отива към значително намаляване на теглото на електромобилите.

Екип на Siemens е оборудвал производствен прототип с RACE технологията заедно с наскоро закупения от DHL производител на електромобили StreetScooter. RACE е общо съкращение от "Robust and Reliant Automotive Computing Environment for Future ears."

Целта на RACE е да се сведат до минимум множеството системи в колите. В една съвременна кола от средния клас има около 70 контролни устройства, както и километри кабели. Това води до много голям брой отделни интерфейси и софтуерни приложения, които не осъществяват връзка през обща софтуерна база.

Понастоящем, паркинг сензорите, навигационната система и климатика, например, се нуждаят от собствени контролни устройства, свързани на свой ред с други контролни устройства.

С годините системите станаха все по-сложни, но с технология като RACE може да се премине към само едно централно обработващо устройство за контролиране на всички функции. Целта на разработчиците е да могат да добавят функции лесно в Plug & Play стила на компютрите.

RACE технологията позволява тестовете за добавяне на нови функции да стават дигитално, чрез Ethernet. Определен компонент ще може да се използва след качване на софтуерна актуализация в контролния процесор.

С цялото това "окрупняване" няма как да не си зададем въпроса, Какво става при авария на въпросния централен модул? Когато отделните устройства се контролират самостоятелно, повреда в някое от тях не изключва цялата система. Затова е интересно как са решили казуса с потенциална повреда в едно единствено централно устройство като RACE? Защото освен плюсовете на една система, е важно да и знаем минусите, дори да са малко.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна