Понеделник, 07 Март 2011 09:32

Концепцията BMW ActiveE на автомобилния салон Женева 2011

От
BMW ActiveE

ВMW разработва едни от най-очакваните електрически автомобили в света – с моделите i3 и i8 ще стартира най- новата серия "i" на марката BMW. Базиран на 1-серията, ActiveE е първият изцяло електрически автомобил, произведен в Бавария, след модела MINI E и серийният модел ще направи своя дебют на световното автомобилното изложение в Женева 2011.

За BMW, ActiveE е важен електромобил, като първи сериозен опит в производството на четириместно електрическо превозно средство. Базиран е на купето на 1-серията, а обичайните четири и шест-цилиндрови бензинови и четири-цилиндрови дизелови двигатели са заменени от акумулатор и електрически мотор. За разлика от компактният MINI E, платформата на 1-серията има достатъчно пространство, осигурящо мяст за пътници и задната седалка и също така полезно, макар и ограничено, пространство за багажното.

1-серия Купе е добре изглеждаща кола и ActiveE не променя това. "Електрическото" в показания модел се "издава" само леко, благодарение на някои шикозни лепенки и за тези, които се вгледат по-отблизо - от липсата на ауспух. Буксата за зареждане е скрита в пространството, което обикновено заема мястото за зареждане с гориво, което не издава нищо за обикновения наблюдател. Всичко това е част от плана на BMW да съхрани в ActiveE същността на марката BMW.

Вътре всичко е добре познато на шофьорите на 1-серията. Оформлението на таблото е същото, а скоростният лост в колата е подобен на този, използван в автоматичните модели на БМВ - тип джойстик. Още белези за истинската същност могат да бъдат открити чрез преглед на инструментите и с помощта на традиционните за BMW iDRIVE контролер и ConnectedDrive. Там, където обикновено се намира оборотомерът, сега ще намерите огромен индикатор "Зареждане", "Готовност" и "Е-шофиране", с уред за измерване на нивото на зареждане, вместо обичайния двоен циферблат с показания за разход на гориво. Стрелката е поставена отстрани. С натискането на стартера стрелката отива до "Готовност", както сами можете да видите в следното видео:

По време на шофиране, стрелката отива в eDrive частта на циферблата, а при отпускане на педала за ускорение или при спиране, стрелката се премества на Charge. Отдолу, при скоростния лост има малък "Еcо Pro" бутон, който може да се използва, за да се увеличава пробега на колата с поддържане на изключено захранване за подобряване консумацията на енергия.

Потребителският интерфейс на BMW сега има и eDrive опция. Тя има четири под-менюта, всяко от които дава на водача допълнителна информация. Първият екран показва количествата енергия/киловатчаса, които се използват през целия път, а резултатите се извеждат в графичен вид. Вторият екран е голям уред за отчитане на степента на зареденост на акумулатора, който показва дали енергията влиза или излиза от акумулатора. Третият показва нивото на зареждане на акумулатора и температурата му, а четвъртият кога Еcо Pro е включен.

При зареждане на колата, второ меню показва съответната графика. Не е нужно да сте в колата, за да видите, когато това зареждане приключва - червената светлина на имобилайзера на огледалото за обратно виждане при обикновените коли BMW е подменена с отчетлива светлина, която при зареждане свети в синьо. Времето за зареждане е 4-5 часа на 230 волта, 32 ампера.

Въпреки че имате задни седалки, които никога не сте имали при MINI E, вие губите малко от пространството на багажника, тъй като моторът заема малко повече пространство отзад, отколкото при BMW с ДВГ и задно предаване. Въпреки това, ако ще купувате купе от 1-серия, практичността не е най-силният ви приоритет и това със сигурност е по-добре от мъничкото местенце, предлагано в MINI E.

http://www.youtube.com/watch?v=9K2hs9BD_yw&feature=player_embedded

Самият мотор достига 125 киловата енергия или за традиционалистите и не-европейците - 170 конски сили. Това е с 60 конски сили по-малко от 128i Coupe, което се продава в САЩ, но както и при всички електрически коли, този размер няма голямо значение за представянето на колата при ниски скорости. Нито пък и ускорението с 250-те Нм /нютон метра/ доставени веднага и безпроблемно. Колата набира от 0 до 100 км в час за 8.5 секунди, а максималната скорост е ограничена до 145 км/ч - предостатъчно за нормално шофиране.

Очаква се ActiveE да излезе на пазара скоро, но не бързайте да изпразвате касичката си все още, защото BMW го произвежда само за лизинг и то в ограничени бройки - по-малко от 1000. Колите ще бъдат разпределени между САЩ, Китай и Европа. Това, което ActiveE ще направи за BMW, е да предложи още по-голям брой водачи, от които да се събират данни за бъдещите проектите с електрически превозни средства, така че тази кола остава изключително важна за компанията.

Прочетено 1517 пъти Последна корекция Неделя, 29 Декември 2013 00:09
Стефан Николов

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.