Тук в схемата се намесва базираната в Калифорния Coda Automotive, обаче, компания, която разработва литиево-йонни батерийни системи и има свой собствен електромобил, Coda Sedan. Връзката е в това, че Coda сключи договор за разработка на електрически превозни средства с китайския гигант Great Wall Motors за глобална дистрибуция. Целта на партньорството е специфично разработените литиево-железен фосфат батерии да се вграждат в колите на Great Wall, които ще бъдат продавани по цял свят. За момента нямаме такава информация, но ще се опитаме да разберем дали в завода край Ловеч ще се сглобяват електромобили.
Споразумението определено няма влияние върху Coda Sedan, петместен седан, чието производство в Хафей, Китай все още не е започнало, преди финално сглобяване на колите в САЩ. Coda твърди, че първите доставки на струващия $44,900 електромобил ще започнат в четвърто тримесечие на 2011 г., с планирано производство на 14,000 броя след представянето на колата в Калифорния, което също е насрочено за края на тази година.
Ние естествено се интересуваме от Great Wall електромобилите, които някой ден може да се сглобяват край Ловеч и силно се надяваме това да е повод да очакваме определено атрактивни цени.
eCars.bg