Print this page
Петък, 13 Април 2012 12:33

Европейският Nissan LEAF 2013 с евро дизайн и по-ниска цена

От
Nissan_leaf_razlichen_design_Evropa

Актуално: Виж нашия по-нов блог за Nissan LEAF цена и дизайн в Европа!

На много интернет страници, свързани по някакъв начин с електрическата мобилност в момента има един банер - на кампанията The Big Turn On на Nissan. Тя има за цел да превърне 1 милион души в електромобилни потребители за 100 дни, но броячът вече наближава 300,000 само за две седмици, което означава, че крайната цел може да бъде постигната много по-рано. Това не се реални клиенти, които ще закупят налични електрически коли, в случая Nissan LEAF, но кампанията е много мащабна и определено предизвиква много внимание в Европа...

Ние също ви светнахме по въпроса, но за жалост нашата родна България не влиза в схемата. Липса на интерес, почти нулев внос на електромобили и каквито и да било държавни/общински ангажименти в направлението засега очевидно не ни правят интересен пазар и логично, изпадаме извън борда. Така или иначе макар и с известно забавяне, а и с нашите интернет страници вече възбудихме не малко интерес около електромобилите, от 2013 г. у нас ще започне да се оформя пазар за електромобили. Тогава вече ще има и Nissan LEAF европейско производство. При това с европейски акценти и цени...

Първото поколение Nissan LEAF, модели 2011 и 2012, се произвежда само в един завод в Япония, но от тази година това ще се промени. Компанията ще започне производство в САЩ, но за нас в Европа далеч по-важна е новата фабрика в английския град Съндърланд, откъдето ще очакваме и квотите за българския пазар. Ще се наложи да почакаме още година, но за сметка на това чакането ще си струва, защото според Колин Лоутър, ВП на инженерното поделение на Nissan на стария континент, европейската версия на LEAF 2013 ще има променен дизайн, по-атрактивен за европейските купувачи.

Засега не е ясно в какво ще се изразява тази атрактивност, но сред вероятните подобрения са удължен пробег и по-гладко ускорение. Всъщност, под удължен пробег по-скоро се има предвид, че моделът ще може да изминава обявените километри, което означава да може да разчитате на всичките 160 км пробег с едно зареждане на батерията. При първите варианти различни условия, като студено или горещо време, изкачване на стръмни наклони и т.н., намаляваха пробега понякога и значително, затова Nissanправи промени и настройки, които да гарантират пълен (или почти) пробег и при неблагоприятни условия.

Първите собственици на LEAF отбелязват прекалено лекия волан и подобрение в тази посока е желано, като се надяваме то да е в списъка на Nissan, а друга много важна придобивка ще бъде 6.6 кВ бързо зарядно, което за съжаление няма да може да се монтира лесно на предишните версии. Към всички тези неща добавяме и подобрена отоплителна система, която в сегашния си вариант е една от основните причини за намаляване на пробега.

Цялата тази работа е съвсем стандартна за автопроизводителите - много модели се различават външно и функционално според пазара. Основният сегашен конкурент на Nissan LEAF, Chevrolet Volt, например, в европейския си вариант изглежда доста различно отпред и се нарича Opel Ampera, който има четири режима на задвижване, спрямо три за американския Volt.

И накрая, знаем, че цената е на първо място, но някак стигнахме последно до нея. За първата година на производство Nissan продаде "само" 600 броя LEAF в Англия, което според компанията очевидно не е достатъчно и решението за намаляване на цената японците виждат в модела на Renault с отделен лизинг за батерията. Този "формат" бързо се превръща в тенденция, която виждаме да "прегръща" и Volkswagen, където умуват за подобен вариант за продажба на електрическия e-Golf и с която от сегашното ниво от около €35,000 цената на електромобилите може да падне с десетина хиляди Евро. Лизингът на батерията, поне при Renault, се движи в порядъка €70-85, така че всичко е въпрос на сметки, но LEAF определено ще е по-евтин от сегашните си ценови нива, когато дойде у нас. Колко по-евтин? Не знаем със сигурност, но при базова цена от €36,990 за Германия, където продажбите най-после стартираха този месец, ако батерията "се изнесе отделно" се надяваме на цени под €30,000 и дори 28,000. Така по-възможна ли ви се вижда покупката?

eCars.bg

Прочетено 3949 пъти Последна корекция Петък, 27 Декември 2013 22:54
JACtest

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.