Вторник, 15 Януари 2013 12:51

Може ли електрически ван да изкара една смяна без дозареждане? (видео)

От
elektricheski van nissan e-nv200 coca-cola
Живей позитивно подхожда за надпис на електрически ван за доставки – Снимка: Nissan

Coca Cola проба за цял ден доставки, без презареждане, с електро ван от Nissan!

Вероятно ще се съгласите, че няма да е никак лошо да си имаме електрически (мини)ванове за градски доставки. Без да пренебрегваме селото, разбира се, ама с тия градове... все за тях бърборим. Пробегът в рамките на една работна смяна е важно нещо, обаче, затова са нужни тестове, които да покажат дали сегашните възможности на електрическите ванове покриват изискванията на компаниите. Такава проба са започнали Nissan и Coca-Cola, след подписано в края на 2012 г. споразумение за съвместен тест на електрическия Nissan e-NV200, чийто очакван пробег е около 110 км с едно зареждане. Не е много, но точно в това е предизвикателството, нали? А, и още една "малка" подробност – покриване на целодневна смяна доставки, без презареждане...

По подобие на земеделската e-NV200 проба, и този тест се прави в Япония. Целта на Coca-Cola, е да провери дали електромобил може да изпълнява безпроблемно функциите на превозно средство за регионални доставки, само с нощно зареждане – без да се налага презареждане през деня. В Япония да не зареждаш през деня е много важно, заради силното натоварване на електро мрежите през деня. Не че няма и други държави с подобен "проблем"...

Този тест не е насочен само към намаляване на нашия въглероден отпечатък. След земетресението в Северна Япония има голямо дневно натоварване върху електро мрежите в дневните пикови часове и е много важно да се търсят решения за намаляване на потреблението на електроенергия през деня. Затова искаме да проверим какви са предизвикателствата, с които ще се сблъскаме в опита ни да постигнем тази цел. С електрическия ван на Nissan можем да проверим нещата в детайли.

  Юкихиро Накамура от Coca-Cola Япония

Много ни се иска да проверим това, дето от Nissan казват за електрическия ван, който смятат да произвеждат в Барселона – че е супер тих и по-бърз в ускорението от ДВГ вановете. За икономичността няма какво да говорим – еквивалент на 2-3 л/100 разход на гориво е несравним дори с най-икономичните дизелови ванове. А те вдигат доста шум и, за жалост, не малко от тях, дим... При електро вановете, съответно, липсва и често не особено приятната поддръжка на дизеловите двигатели или свързани с тях системи. Не е някаква наша "дизел анатема", просто по-доброто за всички нас ни се вижда като по-умно решение Smile.

Сега електрическият e-NV200 се води още концепция, но добрата новина е, че производството е официално одобрено и Nissan вече подготвя поточната линия в Барселона. Тя се очаква да заработи по някое време през пролетта, а доставките да започнат в края на 2013-та.

Това, че тестът има за цел да провери дали e-NV200 ще покрива ежедневните курсове, без да се налага презареждане на 24 кВтч батерията е чудесно, но вероятно още по-хубаво е, че този електро ван ще бъде оборудван с технология за бързо зареждане. То не значи 4-5 минути, както сме свикнали на бензиностанцията, но ако може да заредите изтощена батерия до 80% за трийсетина минути няма да е никак зле, нали?. Срещу не чак толкова много време може двойно да увеличавате пробега на своите електро ванове, което в големите фирми (и не само), вярваме, е от огромно значение. Това противоречи на идеята за дневно презареждане от натоварената японска електро мрежа, особено с доста по-ресурсоемкото трифазно зареждане, но на този етап "бързата опция" вероятно ще е сред най-търсените за бизнес цели.

С нетърпение очакваме актуални цени и технически данни за e-NV200, който ще се предлага в три версии:

  • Товарен
  • Комби, с два реда седалки
  • Пътнически с два реда седалки за до 5 пасажера

Това, че ще се произвежда в Европа, е много важно за цените – надяваме се да са в рамките на €35,000.

В заключение, ето още едно интересна или може би противоречива тенденция. В щатите миналата година се появи нова компания – VIA Motors. В нея нещата движи бившият зам. председател на GM Боб Лъц, който през 2008-ма каза "електрифицирането на автомобила е неизбежно" и впоследствие прокара развитието и реализацията на Chevrolet Volt. Тази компания се занимава само с едно – предлага конверсия на GM SUV, ванове и пикапи. Само че цените са над $70,000...

Съвсем наскоро се появи и друга компания, в която участва и електромобилната застъпничка Челси Секстън. Тя е пък за конверсия на подобни модели, но на Ford. Предполагаме, цените ще са подобни.

Съответно, в щатите се очаква Nissan e-NV200 се се предлага за около $35,000. Има и $7,500 данъчен кредит, от който фирмите нямат проблеми да се възползват. Ще има и бързо зареждане, та, за какво ти е два пъти по-скъп товарен електромобил с удължен пробег, да му се не види? Всъщност, точно обратното, искаме да видим, затова очакваме с нетърпение развитието на пазара и битката между електрическите ванове и конверсиите. Знаем, че и вие, де Tongue out!

А, говорехме за теста на Coca-Cola Laughing:

[От: Inside EVs]

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 1322 пъти Последна корекция Сряда, 16 Януари 2013 22:25
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.