Print this page
Понеделник, 25 Март 2013 18:49

KTM E-SPEED скутер на ток – май отиваме към електриково оранжево

От
ktm-e-speed
Оранжев електро скутер от Австрия – KTM E-SPEED за града – Снимка: KTM
В този блог: След кросовия Freeride E, KTM показа нов електрически скутер E-SPEED за града.

Може все още да не е чак тенденция, но много електромобилни концепции са в оранжево. Поне по автосалоните... KTM E-SPEED се включва в тази мода за промяна на термина "електриково синьо", със същите батерия и електромотор като на Freeride E, само че пригодени за градска мобилност. Това означава по-малка мощност от 11 кВ, спрямо 22 кВ за Freeride E, но с почти същия въртящ момент (36 Нм срещу 42 Нм), E-SPEED е много силен кандидат за атрактивна градска динамика...

KTM E-SPEED визитка
Мощност 11 кВ 36 Нм
Батерия 4.36 кВтч
Пробег 65 км
Зареждане 2 ч.
Макс. скорост 85 км/ч 
Тегло 140 кг
Дискови спирачки 220 мм

E-SPEED динамика и дизайн

Техническите данни на E-SPEED в табличката отдясно изглеждат доста прилично за градски електро скутер. Дали с по-агресивно каране пробегът ще е чак 65 км не е сигурно, но поне ще е тихо – шумните малки скутери с нарочно продънени ауспуси вдигат много шум по нашите улици. Надяваме се с прилично въртене на ръкохватката 4.36 кВтч батерията на електро скутера да е повече от достатъчна за повечето скутерджии.

Още от пръв поглед се вижда, че австрийците са заложили на донякъде традиционен дизайн с E-SPEED, но типичният KTM стил лъха отвсякъде. E-SPEED няма Vespa-стил преден щит, а два малки полимерни въздушни дефлектора, подчертаващи уникалното WP окачване. Дали успяват да отвеждат въздуха като истински щит не знаем, но без тях E-SPEED едва ли щеше да изглежда толкова атрактивно.

WP окачването е така изработено, че вместо вилка или окачване монтирано до задната главина, E-SPEED има единично бутало от дясната стана на предното колело. Задното окачване е по-стандартен шарнир с WP амортисьор. Спирачките на KTM E-SPEED са с 220 мм дискове, ABS и регенеративна система за връщане на известно количество енергия в батерията, която е поместена в усилена алуминиева кутия. Над нея е седалката, поставена върху изцяло полимерна основа.

Какви са електро плановете на KTM

В KTM сме изцяло убедени в електрическата мобилност като идеално допълнение към конвенционалното задвижване. В дългосрочен план електрическите системи ще надделеят за кратките дистанции, особено на места с чувствителна околна среда като природни забележителности или пък гъсто населени градски зони. Скутери като E-SPEED и Freeride E могат да върнат на любителите на двуколесните признанието в обществото не само заради природосъобразните си характеристики, но и защото са лесни за използване и са супер забавни.

  Щефан Пиерер, ИД на KTM

KTM E-SPEED със сигурност няма да е на цената на китайски скутер. Не знаем и кога ще се появи на пазара, но е достатъчно атрактивен, за да се ослушваме за това и да споделяме на каквото попаднем.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 5735 пъти Последна корекция Неделя, 15 Февруари 2015 01:28
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.