Неделя, 28 Април 2013 08:56

"Ако батерията ни се скапе, вината е наша, не ваша!"

От
tesla_model_s_garancia_bateria
Безплатна подмяна на батерията на Tesla Model S в гаранция
В този блог: Ново от Tesla Motors: "В случай че батерията на вашия Model S електро седан се повреди по каквато и да билa причина, без преднамерено увреждане, получавате друга, безплатно, в рамките на осемте години гаранция!"

Това е общо взето като при другите автопроизводители, но Tesla добавя още нещо – батерията на Model S 85 кВтч е с 8 години и НЕОГРАНИЧЕН пробег от километри гаранция, а тази на Model S 60 кВтч пак с 8 години, но 125,000 мили (около 200 хил. км.), което дойде първо. За сравнение, при Opel Ampera/Chevrolet Volt тази стойност е 100,000 мили (около 160 хил. км.)...

Защо неограничен пробег?

Не смятаме, че някой би могъл да навърти достатъчно километри, та да съсипе 85 кВтч батерията. Може и да грешим, но имаме една на половин милион мили в лабораторията. Дори клиентите с 60 кВтч батерия ще могат да карат спокойно по над 200,000 мили.

  Елон Мъск, ИД на Tesla Motors

Звучи доста уверено и би следвало ако някой има съмнения за надеждността на батерията на Modes S, това да ги разсее окончателно. Засега не очакваме първите собственици, броили една камара пари за нова електрическа кола, да се отнасят към нея като младеж към поовехтял Golt GTI по светофарите – но с времето сигурно ще се намерят хора да пробват пределите на Model S или пък да не спазват инструкциите за батерията. Тогава може да се стигне и до разправии в стил "Не бях аз, сменете ми я – "О, не, записите ни показват, че батерията е повредена от вас"...

Няма какво повече да кажем за гаранцията на Model S, освен това, че според Tesla Motors тя е най-добрата в света. Чудесно, но има и още нещо интересно – наскоро, поне в щатите, Tesla обяви, че сервизните й коли ще са също Model S. Ако вашият се повреди, с други думи, докато го оправят ви дават "оборотен", при това от топ версията Performance – или пък Tesla Roadster, ако предпочитате. "Резервните" Model S ще са 100 на брой и не по-стари от три месеца във всеки един момент. И аз капак, ако резервната кола ви хареса повече, може да я задържите "срещу 1% на месец по малко за възрастта и $1 на миля", каквото и да означава това. Ако не друго поне знаем какво ще получим и в Европа – няма причина да смятаме, че компанията ще ни лиши от всичките тези "екстри".

Още повече пробег до няколко години?

Да се спрем на 4-5 и 800 км! Това според Елон Мъск определено е възможно. С 800 км, според него, а и според нас, пречката пътуване на дълъг път с електромобил просто окончателно ще умре. Тогава най-вероятно Tesla ще предлага и ъпгрейд на батерията на колите със сегашните варианти, без да е ясно дали това включва и 60 кВтч батерията.

В обобщение

Tesla Motors промени условията по гаранцията на Model S така, че дори и да успеете някак да съсипете батерията на електромобила (точно при този е трудничко), в рамките на гаранцията от осем години ще я заменят безплатно. Как точно ще се установява дали е преднамерено увредена или не нямаме представа, но е ход, който може да привлече много нови клиенти, които досега са имали съмнения. А пък няма и на половината от гаранцията вече може да има батерия с 800 км пробег – връщаш старата, взимаш новата с многото километри. Дотогава, най-вероятно ще го имаме това и в България. Поне ще търсим постоянно начини да спомогнем да се случи Cool.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 1254 пъти Последна корекция Понеделник, 29 Април 2013 09:34
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.